Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) allat (1) állat (27) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) darálás (18) daralas (1) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Hullaszagú pusztulat

2007.11.05. 21:28 | N.Zoli | 64 komment

Nem nehéz észrevenni mekkora szarban van a városunk. A pusztulás szemmel látható. Fejlődésről nem beszélhetünk, de még stagnálásról sem. Gyakran beszélgetünk erről baráti körben és nem veszekszünk rajta, evvel mindenki egyetért: pusztulat minden és hanyatlás. Úgy érzem még nem vagyunk mindig a mélyponton, lesz ez még szarabb is.



Ugyanez elmondható az egész országról, ami szerintem mindenestől össze fog omlani hamarosan. Minden más országot ésszel kormányoznak, a saját lehetőségeiket legjobban kihasználva. A csehek és a szlovének már régóta előttünk járnak. Már Románia is kezd minket beelőzni. Itt nálunk meg azt nézi mindenki, miből mennyi zsetont tudna sajátzsebre vágni, mit lehetne valakivel összekóburálni, úgy hogy az egyéni érdekek a háttérbe szorítsák a közérdeket. Munkát ismeretség által lehet szerezni. A zsírosabb állásokra mindig ott az ismerősök és azok rokonainak a köre. Még ha tök alkalmatlanok is a munkára. Általában minden pozícióban, hozzá nem értő, oda nem való, vagy nagyívben beleszaró dolgozik. Emiatt is vagyunk ilyen szarban és valahogy semmi sem működik. Plusz még ehhez társul egy baszott nagy bürokrácia, rengeteg hivatal, meg papírmunka, hogy legyen még egy kurvanagy fékezőernyő ha még nem szar teljesen minden. Mára ott tartunk, hogy nem az számít, hogy valaki ott van-e a munkahelyén, hanem az, hogy aláírta-e a jelenléti ívet. A nyugdíjrendszert és az EÜ-t meg sem említem, nem vagyok közgazdász, de a jövőre nézve semmi jót nem nézek ki ezekből sem.

Nézzünk szét városunkban, innen lehet konkrétumokat kiemelni és ugyanaz megy itt is kicsiben, mint az egész országban nagyban. A város tele van lepusztult, ki nem használt épületekkel. Ilyen a leégett malom, a régi Áfor telep a vasút mellett, vagy az egykori Hotel Alföld. A Művelődési Központon elvégeztek egy jó nagy látszatberuházást, kirakatjelleggel. Aztán kiderült, hogy ez a panorámliftes, plusz egy emelettel megtoldott kultúrpalota kong az ürességtől, nem ártana jobban kihasználni. Evégett most a Könyvtárnak is oda kell költöznie és még lehet, hogy az ötvenes években alapított Zeneiskola is itt kap majd helyet. Aztán meg az ingatlanokkal lehet spekulálni. Ezekért a dolgokért a régi városvezetés is felelős meg az új is. Nem tartozom egyik oldal táborába sem.

Egykor volt két mozink, plusz még nyaranta szabadtéri vetítések, most ott tartunk, hogy vetítőgép sincs. Ezenkívül még két, városunkat érintő vasútvonal is megszűnt. Olvastam a megyeiben, hogy az elmúlt tíz évben folyamatosan csökkent a választópolgárok száma, elég tetemes mértékben. Vajon miért van ez? Hát azért van, mert a korosztályom a hetvenes évek közepén, egy demográfiai robbanás idején született, az iskolákban D és E osztályok is voltak, nem volt termük sem, vándoroltak. Mikor fiatalabbak voltunk, lépten nyomon korombeli ismerősökkel lehetett összafutni a nap bármely szakában, bárhol. Aztán szépen mindenki lelépett innen. Többen, mentek el, mint maradtak. Senki nem akart egy elvárásokkal teli, köcsög főnöknek szar pénzért dolgozni, vagy éppen bizonytalanságban, hogy lesz-e munkája, vagy egyáltalán ki bírják-e fizetni, munkanélküli meg senki nem akart lenni. Úgyhogy, aki tehette el is ment. Ezt könnyen lecsekkolhatja bárki. Elég megnézni az iwiw ismerőseit mindenkinek, hogy hány orosházi van köztük, aki Szegeden, Pesten, vagy leginkább külföldön él. Ők köszönik jól vannak, eszük ágában nincs hazajönni, esetleg évente pár napra a rokonokat és ismerősöket meglátogatni.

Emellet nagyon kevés pár házasodik össze, vagy vállal gyereket, egyrészt a létbizonytalanság miatt, másrészt meg számos negatív példa van mindenki előtt zátonyrafutott házasságból. Az emberek folyamatosan szegényednek el. Rosszul öltözött emberek mindenfelé és egyre több a koldus. Ha a Postára megyünk délelőttönként Karamell próbálja leszedni az embereket, a Plusz előtt meg több ember is szokott, főleg ezeréves újságok árulásával próbálkoznak. Vannak azért jómódúak is szép számmal. Közülük általában sokan nagyon lenézőek és lekezelőek a kevésbé jómódúakkal, holott némelyik a retyerutyájával együtt az évek alatt, másokon átgázolva és a zsebükből a pénzt kilopva került ilyen helyzetbe, ők bekaphatják.

Az előző polgármester most meglovagolja ezt a káoszt, azzal jön, hogy az ő idejében bezzeg Orosháza volt, azóta a semmittevés és a káosz, felemészt mindent. Nagy büdös lófaszt. Akkor sem volt sokkal különb semmi, csak egy csomó parasztvakító beruházás történt, a legtöbb értelmetlenül, pályázati pénzekből. Az új polgármester meg fel is jelentette a régi városvezetést, a Tesco-féle telekügy miatt. Ezenkívül még mindenféle mendemondák terjengtek egyéb telekspekulációkról.

Amikor végeztünk az általános iskolával, akkor 3,6 kevés volt egy gimnáziumi felvételhez. Ma minden gyereket felvesznek oda is, csak meglegyen a létszám. Az ott szerzett érettséginek pedig semmilyen presztizsértéke nincs, főleg figyelembe véve azt is, hogy szinte mindenkit átrugdosnak, az eredményes működés érdekében. Meghúzni azokat húzzák meg, akik nem járrnak be, vagy egyéb okok miatt van a tanárok bögyében és még hülyék is. Már itt is az van, hogy nyalizással egy átlagos képességű ember sokra viheti. A tanároknál már lecserélődött egy generáció, az ember azt gondolná, hogy elhagyják az ilyen rossz szokásokat. Hát nem, minden marad, ahogy volt, mert úgy a megszokott. Tisztelet a mindenkori kivételnek. Igen, kihagytam a gimnázium felújítását és kibővítését. Oké ráfért egy kis tatarozás, de teljesen elbaszták azt a patinajelleget, ami jellemezte. Még a lépcsőkorlátokat is lecserélték és megcsinálták SZTK stílusúra, a műanyag ablakok meg korszerűek, de nem egy régistílusú iskolához valók. Meg még egy jókora szárnyat hozzácsaptak, ez elég merész, ahhoz képest, hogy a népesség folyamatosan fogy. További önző érdekekből félreállították a bizonytalan jövőjű Mezgé igazgatóját. Ő létrehozott egy tangazdaságot, vagy mintagazdaságot, vagy mi a fenét. Erre szemet vetett állítólag D. úr. Mivel az igazgató csak nem akart megszabadulni attól, amit létrehozott, ezért szépen félre is állították.

Nem beszéltünk még az egyházról. Gyönyörű evangélikus város vagyunk, tele hívekkel. Már több ízben közvetített a tévé innen istentiszteletet. Olyankor a pap bácsi, vagy lehet lelkésznek hívják kicsit visszafogottabb. Más alkalmakkor meg a híveit tereli a jobb oldal felé trükkös prédikációkkal és imákkal. Ó uram add, hogy ennek vége legyen és jöjjön valami más-stílusban, laposan (még az előző városvezetés idején).

Aztán itt van az Orosházi Élet című újság, ami olyan felesleges, mint faszon a bojt. Rengeteg pénzbe kerül, a mindenkori városvezetés propaganda újsága. Ingyen juttatják el minden családhoz. A megyei hírlapban, vagy a beolon is fönt vannak a várost érintő fő hírek és még azokból sem jönne ki egy hetilap terjedelem. Ebben az újságban tele van minden hazafias érzelmekkel, sírással-rívással Trianon miatt, ahelyett, hogy végre már megbékélnénk és inkább a jövő felé nézelődnénk. Aztán jöhet az Evangélikus dolgok magasztalása, sporthírek, helyi művészek, majd ha marad egy kis hely benne, azt kitöltik szatírinvázióval riogatással.

Ha a halandó nem akar otthon ülni, akkor két dolgot tehet: elmehet sétálni a városban, vagy beülhet valahová inni. Más nincsen. Hétvégente van disco a Malomban. Ha megnézek két ottkészült bulifotót, elmegy a kedvem attól, hogy odamenjek. A Szőke tehénben meg van néha hiphop buli, az meg inkább a nálam jóval fiatalabbaknak való. Korábban volt itt egy Ifjúsági Ház is Alternatív Zenei Klubbal. Elég sok helyről látogatták. Fellépett itt többek között a Sexepil, még a holland énekessel, az Andersen és más ismert együttesek. Már ifiház sincs, nemhogy AZ klub. Aztán később a Táncsics utcán egymást érték a helyek: Katlan, ami megint csak népszerű és látogatott hely volt, Talon, minden hétvégén élő blues estekkel, plusz még vagy három különböző diszkó működött a város különböző pontjain. Most meg az is esemény, ha Sasvári Sanci haknizik egyet az üveggyári családi napon.A szórakozás is teljesen meghalt.

A kínai boltok viszont túlzottan is elszaporodtak. Csak a belvárosban, egy háromszázméteres körzetben legalább öt van belőle. Még az egykor szebb napokat látott Éden bár, majd később Éden cukrászda helyén is. A lebontott Musztafa cukrászda helyén, pedig, ha minden igaz Száz Forintos bolt nyílt. Megélnek, rengeteg embert látni tetőtől-talpig kínai ruhákban, Bouncy feliratú kabátban és egyebekben, néha én is betérek vásárolni, nem lehet megkerülni. Érdekes módon a bankok is elszaporodtak és a kínai üzletekhez hasonlóan egymást érik a belvárosban. Van itt minden: Raiffeisen, ahol még gyerekjátszóház is be van rendezve, de nincs 30 font a kasszában, úgy kell megrendelni, Tömör prof. elmehet a búsba, van OTP, Külker. bank, Erste, CIB, Takaréksztövetkezet kettő is, K&H, Budapest Bank meg minden, valamit tutira kihagytam. Mind megél, gondolom a hitelekből.

Úgy döntöttem magam is megpattanok innen januárban, nem vár itt semmi jó az emberre, csak bizonytalanság és nyomor. Úgy döntöttem blogolni továbbra is fogok, de nem tudom, hogy lesz-e értelme ennek a blognak a folytatásának, mivel már nem leszek orosházi. Úgyhogy még nem tudom, hogy ezt folytassam, vagy nekiálljak-e egy újnak. Sajnálnám abbahagyni, februárban indult, azóta folyamatosan nőtt az olvasottsága. Mára ott tartunk, hogy 400-500 fő között klikkolnak rá átlagban, a rekord 2200 volt. Számtalanszor szerepeltek bejegyzések a blog.hu, majd az index.hu címoldalán is, valamint a Békés Megyei Hírlap és a beol.hu is használt föl blogbejegyzéseket, mondjuk ők inkább csak a pornósokról. Valamint továbbjutottunk a hvg.hu helyi.érték versenyében, ahol aztán nem sikerült az első háromba kerülni és egy japán fotóblog is vett át tőlünk képet, forrásmegjelöléssel. Mindenesetre ez nem rossz egy kisvárosi blogtól, januárig folytatom ezt a megszokott módon.

Higgyétek el nem azért írtam, amit írtam, mert mindig azt nézem, hogy mit lehetne szóvá tenni, hanem azért mert a városnak hullaszaga van. aki nem hiszi, menjen el sétálni egy körre nyitott szemmel és rájön, hogy csak az elmúlt öt évben mennyivel szarabb lett itt minden...

Címkék: újság kultúra nyavalya kisvárosi kispolgár orosháza made in hungary gyalázat nemajánló

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr43219649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manónam 2007.11.05. 23:13:34

Teljesen egyetértek a leírtakkal, én is hasonlóképpen látom ezt a várost. Sajnálom, mert nagyon szerettem itt lakni, de egyre többször megfordul a fejemben, hogy jobb lenne talán tovább állni. És valóban nagyon sokan vannak még így! Szomorú....

74lala 2007.11.06. 00:40:06

Köszi Némó.
Sajnos ez a hullaszag egyre büdösebb.
Sok szerencsét .

Jani 2007.11.06. 07:56:48

Próbáltam valami pozitívumot felhozni a város mentségére a nagyon lesujtó véleményed ellen. Nem igazán sikerült. Sajnos igazad van. Te még könnyen mozdulsz , fiatal vagy, család nélkül, az idősebb generáció már nehezen vált. Itt vannak a gyökerek, a barátok, a család.
Azért van itt egy blog, ami többet mondott a városról, mint az összes hivatalos sajtó együttvéve. Ami megmutatta Orosháza bajait is, nem csak hozsannázott.
Ezt nagyon fogjuk hiányolni ! Sok szerencsét ! Találj olyan helyet, amiről csak csupa jót tudsz írni.

hagymácska 2007.11.06. 11:39:20

banyek..kirázott a hideg:(((( mi 12 év után tavaly februárban tértünk vissza. lehet h. megszívtuk??? még nem tudom eldönteni...tuti azért nem látom ilyen borúsnak a szitut, mert nem régóta vagyok benne, ill. mikor a gimi után lekoccoltam akkor megfogadtam h.soha többet ide vissza..aztán mégis. nekem sokat jelent h. Szegeden, Hmvhelyen nagyon sok ezeréves barátságom megmaradt és nem gond, hogy találoznunk...
mikor Londonban vagy a Dunántúlon éltünk akkor ezt nem tehettem meg, mikor Szegeden akkor igen, és oda bmikor vissza is mennék de sokkal messzebb már tuti nem. többet érnek már a gyökerek, ja és persze ha van egy kocsid és pénzed benzinre..
Egy biztos ha lelépsz Te is akkor egy emberrel kevesebb akivel érdemes volt találkozni..:SSS
ha jó film kell vagy szórakozás azt is megoldjuk vmelyik barátnál...szóval megyünk sokat..
De.nem tudom h. meg teszünk-e mindent annak érdekében h.változzanak a dolgok? van-e önszerveződés? miért nem erősebb a civilszféra? lehet-e várni bmit is a városvezetéstől??? vagy inkább a polgároknak kell megszervezniük magukat(mintahogy ez bhol máshol a világon műxik)? hát nem tudom csak hangosan gondolkodom.... egy biztos az nem megoldás ha mindenki elmegy..főleg h.vannak olyanok akik meghasonulnak ebben, tudom mert barátaimról beszélek,akik se itt se ott, honvágy vs.nagy lóvé.. ez mindenkinél másképp van.
persze eddig mi elég gyakran váltogattuk a lakóhelyeket és a munkáinkat is így nem volt idő belefáradni ebbe az egészbe.. de ha úgy érzem még1x h.menni kell akkor menni kell. és sztem gyerekkel is lehet miért ne? én pl.lehet pont amiatt mondanám h.kocc h.neki töb lehetősége adódjon, mint ahogy anno nekem is..

Reni 2007.11.06. 11:40:51

Szia, teljesen egyet ertek veled, es sok szerencset kivanok! Egy kicsit sajnalom viszont, hogy el jossz Oroshazarol, mert olyan egyenekre lenne szukseg mint te. Mindenki (magamat is beleertve) panaszkodik a varosrol, a vezetosegrol, a munkanelkulisegrol nem is beszelve, de en mindig ugy erzem hogy nem sok tortenik annak erdekeben hogy valtozzon a helyzet.( nem ugy mint a Katlan tuntetes) Sajnos az emberek ahogy csak a sajat erdekeiket nezik, azzal hogy mi lesz a gyerekeikkel-gyerekeinkel nem sok mindeki torodik, ugy vannak vele, hogy majd kimegy kulfoldre. En mint te is tudod szeretnek haza menni,dolgozom rajta.

Zócsi · http://www.myspace.com/isotope235u 2007.11.06. 12:07:00

Annyit tennék hozzá, hogy a főváros is egy rakás szar, csak itt legalább vannak munkahelyek. El se hiszem, hogy az itt élő vízfejűek a fasztuggya hanyadjára választották újra Demszkyt, csak azért, mert utálják Orbánt, meg Tarlóst. Szóval ha lehet, akkor inkább Sopron, vagy Kaposvár. ;-)

déni 2007.11.06. 12:36:54

Sajnos nem tudok vitába szállni egyetlen gondolatoddal sem. Én a legnagyobb gondnak az egyre inkább erősödő létbizonytalanságot látom, és tapasztalom. Munkanélküliség, elszegényedés, kilátástalan jövő. És szerintem, Hagymácska, amíg az emberek mindennapi gondolatait ezek a dolgok kötik le, nem fognak "cvilszerveződni". Németországban, Finnországban, Svédországban, Franciahonban - és gondolom sok más helyen is, de az előzőkben van konkrtét tapasztalatom - kis falvakban is jól működnek kórusok, tánccsoportok, egyéb együttesek, szerveződések. De ott nincs második (esetleg harmadik) műszak, nincs állandó elkeseredettség az emberekben, így marad minderre energiájuk és kedvük.
Nagyon fogsz hiányozni mindenkinek, Némó, de bármerre indulsz is, maradj meg ilyen embernek, és kívánom, hogy találd meg mindazt, aminek a hiánya elvitt innen!
Ha esetleg Anglia a cél, ott már van annyi magyar, sőt annyi orosházi is, hogy csinálhatsz egy blogot "Mi orosháziak , Londonban" címmel. :)

hagymácska 2007.11.06. 12:49:33

Déni! nem feltétlenül a 3 műszakban dolgozókra gondoltam, de van igazságod ez tény,és szomorú:(

Vokálpatrióta 2007.11.06. 14:06:57

Ez egy nagyon jó összefoglaló arról, amiben ma élünk.
Némó, sajnálni fogom, ha tényleg kimész. Őszintén! De Te tudod, elég nagy fiú vagy már.

Van itt civil szerveződés, egyesület és miegyéb. Bőven. De amíg mindent úgy tekintenek a döntéshozók, hogy ki melyik pártra szavaz és kivel szimpatizál, addig itt semmi érdemleges nem fog történni. Ez alapján dőlnek el támogatások, rendezvények. Ez az igazán szánalmas. És ne kezdjen el egyik oldal sem pálcát törni a másik felett, mert pontosan ugyanolyanok, csak a színük más. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek mindkét bandában.

A lepényhal meg először, a reményhal meg utoljára, ahogy a mondás is tartja...:) Én még a reménykedők táborát gyarapítom. Bár sok javulást belátható időn belül nem látok...és ennek egy oka van szerintem: a szánalmas magyar politika...
És valaki korábban előttem már írta: túl sok már a kötelék, hogy elszakítsam...

d 2007.11.06. 14:59:38

Én örülök, hogy elmész, mert jobb lesz neked.
Reni írta, hogy "olyan egyenekre lenne szukseg mint te", Ez Igaz, viszont Orosházán pont az olyanokat nem hagyják érvényesülni akiket kéne, szóval jobb, ha olyan helyre mész, ahol megbecsülnek.

Spacegirl 2007.11.06. 16:37:44

Ady Endre: Menekülj, menekülj innen


Pocsolyás Értõl elszakadt legény,
Sorvadva, várva itt tovább ne ülj.
Nem kellenek itt úri álmodók,
Menekülj, menekülj.

Rossz a világ itt: dacos Hunnia
Álmodva vívja a régi csatát.
Veri a Jövõt: balladát akar,
Balladát, balladát.

Homlokod sárgult, lázas a szemed,
Sejtõ, beteg és finom a dalod.
És akarod még mindig a babért,
Akarod, akarod?

Dalaid könyvét dobd a tûzbe be,
Sorvadva, várva itt tovább ne ülj:
Pocsolyás Értõl elszakadt legény,
Menekülj, menekülj.


Némókám, a legjobbakat kívánom neked!

N.Zoli 2007.11.06. 18:30:19

Várjatok még a búcsúzással, van még két jó hónapom addig:)

bcs · http://blog.justhvk.hu/ 2007.11.06. 20:15:35

Huhh. Pont az ilyen postok miatt kell tovább írnod a földieket, mert más nem fogja, így biztos nem. Kalandvágyból sem akarsz maradni?

N.Zoli 2007.11.06. 20:25:54

A blog nyilván megmarad, de annyira nem vagyok kalandor, hogy megreszkírozzam a totális elszegényedésem. Még a végén el kéne magam adnom tudományos kísérleti alanynak.

NagyEra 2007.11.06. 21:55:50

Óóó, nos egyrészt sajnálom, persze, de nagyon megértelek, persze, és igen, ez a mi városunk, ilyen, és azt gondolom, rajtad senki nem kérheti számon, hogy nem szereted eléggé a városod, ez kitűnt eddig is a posztjaidból is, és a kitartásodból is, hogy eddig egyáltalán maradtál.
Tudod, én azt gondolom, hogy nem is az a nagy baj, hogy elmennek inen, elmégy innen, mert eddig is voltak elmenéserk, próbálkozások, csak mostanában az van, hogy emberek elmennek, majd soha többet nem jönnek vissza, mert miért is. Ez az igazán nagy baj.
Mi itt okos Orosházán szomorúan megállapítjuk, hogy szegény dél-békési falvaknak milyen rossz, mert elöregednek, mert a fiatalok elmennek és lassan kihal a település. Nos, Orosházán ugyanezt látjuk, csak nem olyan látványosa, mert 30 ezer ember lassabban "hal ki" mint háromezer.
Nagyon sok szerencsét és sok örömet, bárhová is mégy! És persze posztolj, mert olvasunk!
Era

j.j.b. 2007.11.06. 23:32:30

Nemokam! Ilyesmi megfogalmazasra vartam,majdnem amiota megszulettem! Hetvegen duma! Csa

Atommaki 2007.11.07. 01:02:21

Gondolataim: "Orosháza a legnagyobb magyar falu", s amíg ez a mentalitás (dögöljön meg a szomszéd tehene is) él ebben a városban és országban. Addig egyre lejjebb merülünk a kakiban. Ehhez még társul a bármiféle újtól való félelem. Mert akkor kiderülhet, hogy hülye az illető a munkájához, vagy másképp (hatékonyabban, jobban, szebben, stb.) is lehet csinálni. Nem én találtam ki, tehát szar. Aztán ha elfelejtik majd én adom elő!
Mások is megtudják, nem én aratom le a babérokat, mások sikereit a sajátomként tüntetem fel.
Szóval a mindenféle komplexusokkal küzdő kispolgári lét minden nyűgét és szimptómáit produkáló szemétdomb lettünk.

Némókám! Kalandra fel! Nem bírom a gyűrűdést......

Ja! Kultúra! Van nekünk Nyári Kultúrális Fesztiválunk!
Szép példája annak, hogyan kell megtartani az itt dolgozó köztisztségviselőket. A sznobizmus netovábbja.
A programszervező szerint Oh-n kb.80 főt érdekel a kultúra. De mi is az a kultúra? Oh-n az amit a 80 ember "szeret"!

szz 2007.11.07. 11:48:28

sajnos egyet kell ertsek veled.
en 2 eve pattantam meg otthonrol.
nem mondom, hogy a nagy faluban jolereznenk magunkat, de legalabb napi gondjaink nincsenek.

otthon csak a szopas volt. nem ment semmi. az uzleteket is bezartuk, mert abbol csak Khon bacsi tud megelni, hogy veszteseges. de a gond nem csak ezzel volt. akkora a szegenyseg (es/vagy kapzsisag), hogy az embert a gyerekkori baratja arulja el egy kis penzert.... es meg jol is erzi magat attol, hogy jol atkurta...

nagyon sajnalom, hogy eljottunk, de kenyszerpalya volt. gondolom neked is az. nem mindegy, hogy valahol mashol boldogulsz, vayg otthon csak vegetalsz.

szerettem otthon, hianyoznak az otthon maradottak: a csalad, a baratok, az ismerosok.

a legszomorubb az, hogy a lanyom mar pesten szuletett, o mar pesti. es vszinu, hogy neki semmi kotodese nem lesz Oroshazahoz. igy hal meg a videk igazan.

ha megtehetnem azt, hogy hazakoltozzek, es maradjon a jo kis melom - csak tavmunkaban - akkor csontnelkul hazakoltoznek.

(mondjuk ez mar egy masik magyar betegseg, hogy csak akkor hisszuk el, hogy vki dolgozik, ha latjuk is... nem a vegeredmeny szamit, hanem a latszat)

sajnalom a varosom... a szulofoldem... de sajnos en nem tudok tenni erte. mig otthon voltam probaltam...

udv a kitartoknak

jk 2007.11.07. 13:27:15

Az evang suliban eleg erdekes dolgok mennek, ertekelesnek az orszagos atlag alatti matekjukat a papiron atlagosra, az atlagos magyarjukat atlago felulire ertekeltek.

Tortuga78 2007.11.07. 14:11:07

Csatlakozom az előttem szólókhoz. Hál\' Istennek van munkám de ha nem lenne én is megpattannék erről a helyről az biztos. Sok minden szóba került a várossal kapcsolatosan. Engedjétek meg, hogy még egy gondolatot idegomboljak! Ha a városvezetés nem csak gyopárost fejlesztette volna (saját érdekek miatt), hanem esetleg a városi sportra is gondolt volna akkor talán nem ilyen okádékul nézne ki a sportcsarnok sem. Ennyi. Hajrá Némó!!

vozso 2007.11.07. 17:11:46

Minarikkal szólva, kell egy csapat! Sztem Oh-n van vagy inkább volt, csak össze kéne szedni valakinek. Ez a blog többször is bizonyította.
Gondoljatok bele, mekkora buli lenne, ha valaki megszervezné "az orosházáról elszármazottak találkozóját". Sajnos könnyedén össze tudnánk dobni egy ilyen listát. Vagy ez a blog pl. jó lehetne a jelentkezéshez. Mondjuk a VOLT ifiházban. Déni? Lenne mit meg-kibeszélni. Fogyhatna egy kis sör is, meg nótáskedvűvoltazapám. Déni? Talán messziről mindenki jobban látja a dolgokat és lehet tudna is segíteni. Persze nem valami nosztalgikus sírás-rívásra gondolok.
Én egyébként szeretek hazajárni. Persze, mert Orosháza nekem is mindig megmarad OTTHON-nak.

déni 2007.11.07. 19:09:54

Félek, kicsi lenne hozzá a volt Ifiház..
De igazad van, jó lenne találkozni a régi arcokkal. Az épület már a Művészeti Iskola tulajdona, de lehet, hogy egy ilyen találkozóra beengednének bennünket. Ha nem csak mi ketten gondoljuk így, szívesen segítek a szervezésben.

Vokálpatrióta 2007.11.07. 22:20:02

Vozso, Déni!

Akkor velem már hárman vagyunk... :)

Bár tartok tőle, hogy sok okosat hallanánk, a főokosok ezekből vajmi keveset fogadnának meg...
De azért tényleg jó lenne. Kiváncsi vagyok pár arcra, és főleg arra, hogy megismernénk-e mindenkit? :)

Hibbant 2007.11.07. 23:28:53

hova mész? megyek én is!

Hibbant 2007.11.07. 23:31:39

már mint ez vicc lett volna, mert jó itthon, péntek este 10 kor a nagy tömegben az utcákon járkálni.
(senki nincs az utcákon öcsém pénteken)

Hibbant 2007.11.07. 23:33:30

hétköznap 10 kor meg simán lehetne zombi filmet forgatni mert akko olyan szinten nincs a városoban senki hogy iszonyat

Hibbant 2007.11.07. 23:38:47

nem tudom mennyi a minimál, (58-65 nettó)de adjunk hozzá 20 eFt legjobb estben 85 ne.
Most ennyi pénzért még dolgozni is kell?
Mi a motiváció?
3-5 eFt emelés év végén?

N.Zoli 2007.11.08. 06:49:18

Ez még egy ok arra, hogy senki ne vegye túl komolyan a munkáját, ennyi pénzért egyszerűen nem lehetnek elvárásai senkinek.

Kicsi csillag 2007.11.08. 10:45:54

Olvasom, amit a szülővárosomról írtok. Nem tudom cáfolni, sajnos. Hosszú-hosszú évekig itt dolgoztam, nyakig benne voltam a közéletben, a civil szférában, a mindennapokban. Mára belefáradtam. Sok a személyes kötődés, a szétszakíthatatlan szál, a város politikai elitje pedig hiába cserélődött le, nem hozza a hozzá fűzött reményeket. Káosz és tehetetlenség, kiábrándultság mindenütt. Az önkormányzati választások után az emberek nagy része úgy gondolta a városban, hogy majd az újak, akiknek bizalamat szavaztak, végre helyretesznek egy-két dolgot. Ehelyett tutyimutyiság, meggondolatlan és érthetetlen döntések sorozata jellemzi a városvezetést. Nem érzékelik, hogy hány ember elfordult tőlük, akik annak idején nyerő pozícióba juttatta őket. Számomra érthetetlen, hogy miért van még ott a városvezetésben egy-két olyan értelmes ember, aki nem ért egyet a mostani helyzettel. Én nem tudtam az elveim ellen ténykedni, ezért leléptem. Nem lehet mindent a Fidesz és az MDF közötti választási egyezkedésekre és a politikai kényszerre fogni. Ha én ezzel nem értek egyet, teszek róla. Nem besímulok.
Mit kaptunk a választások óta? Kaptunk egy olyan vezérkart, akiknek a szakértelemnek a látszata sem fontos magasabb pozíciókban. Kaptunk egy olyan jobboldali frakciót, ahol nyílt feszültségek vannak. A két politikai oldal ellenkező irányba akarja tolni a város szekerét. Egymásramutogatások folynak, mindenki a másikat hibáztatja. A Szuperinfo pedig nagyszerű felület a hangulatkeltésre, hiszen a helyi médiát - mint mindig - az aktuális politikai elit irányítja - jelen esetben megfelel vezetőnek egy pártról-pártra vándorló szakbarbár is, vele garantált a helyi média jobboldalisága. A város legnagyobb munkáltatója a kórház, ahol lassan katasztrófális személyi problémák alakulnak ki. Sorra menekülnek az orvosok, romlik az ellátás szinvonala. A Kórház élén pedig még mindig a Med. habil. áll, mert valamivel sikerült neki megetetni N. B-t. Gyopárosfürdő pedig télen kong az ürességtől, a várva várt nyugati vendégek helyett jönnek a románok, ami nem is volna baj, de nyilván nem rendelkeznek akkora fizetőképes kereslettel, mint amire számítottak a nyugatiak részéről.
A kultúrpalota kong az ürességtől, valaki a fűtését is jól megtervezte: vagy fűtik az egész épületet vagy semmit. Okos. Valaki ebből nagyot kaszált. És még sorolhatnám, de inkább megyek és beveszem a vérnyomáscsökkentőmet, mert nem akarok gutaütést kapni, hogy felhúzom magamat olyan dolgokon, amin változtatni nem tudok, csak tépem a számat. Egyébként ha gutaütést kapok, a kritika miatt úgyis csak egy százhúsz ágyas kórteremben kapnék helyet vagy a folyosón egy hordágyon.

N.Zoli 2007.11.08. 23:04:51

Kiscsillag, ez így van. A kórházról és a mentőkről egy külön sorozatot lehetne idítani. Van, vagy volt a mentőknél egy merci rohamkocsi, egyszer mezőkovácsházánál egy súlyosabb balesetnél belezúgott a hátuljába egy tűzoltóautó. utána az ajtaját csak kívülről lehetett nyitni/zárni, és ez az autó még utána többezer kilométert ment így...

j.j.b. 2007.11.09. 16:00:23

felidezi bennem a Korhaz a varos szelen c. sorozatot a skoda
mentovel, vagy ami nekunk volt a durrogos,FBI-os-lehallgatos UAZ.-zal.

Magyarország halála 2007.11.15. 18:52:21

A hullaszag képi megformálására törekszik Békéscsaba.
Magyarország guillotine-al való lefejezését ábrázoló művet terveznek megvalósítani.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.11.15. 19:38:28

az tény, hogy békéscsabánál hullaszagúbb város ebben az országban nincs és még orosháza sem tudja ezt felülmúlni :))

eremi 2007.11.16. 17:08:17

most ujra mondom : Jobb vagy az újságiróknál. Minden hozzászólást nagy figyelemmel olvastam el....az üzenőfalon vadászlak még visszamenőlegesen is ...abba ne hagyd !!!

Magyarország halála 2007.11.16. 19:16:23

Az biztos., nagyon jól és jókat írsz.

Errefelé nagyon gyenge írások jelennek meg.

Pl elég ezt a \\\\\\\"cikket\\\\\\\" elolvasni (az Orosházi Életben jelent meg valamikor régebben, de nagyon megfogott):

Orosháziság
Szerző: Sass Ervin

\\\\\\\"Az igazat megvallva, furcsa maga a szó is. Nem igazán szép és magyaros, mi
több: erőltetettnek tűnik. Pedig a tartalom, amit magában hordoz,
utolérhetetlenül csodálatos. Ragaszkodás van benne meg hűség, de olykor
harag is, mert az érte haragudni ugyebár joga annak, aki itt
született, itt volt gyerek, ifjú is egy jó darabig, és itt kezdte élete
lényegét, az újságírást, mint e sorok írója. Ha csak egy kicsit is
számít a lelked, akkor tudod, hogy miért erősebb egy-egy szívdobbanás,
amikor a valamikori kisvasútállomás előtt átmégy a túloldalra, ahol a
régi Orosházát őrző épület helyén egy gőgösen eklektikus emeletes áll
eléd, és azt kérdezi: na mit szólsz hozzám? Mondják, egy újszülöttnek
minden vicc új, így aztán ez az eklektikus palota sem lesz meghökkentő
a mai gyerekeknek tíz év múlva, ha arra sétálnak majd, és megmelegszik
a szívük, hogy épül a város.
Szóval az orosháziság végül is
nagyon egyszerű dolog. Szeretjük benne a helyet, ahol élünk (vagy
éltünk darab ideig), ahol a családunk élt, egészen addig, amíg az
emlékezetünk a múltba visszamenni képes. Vannak azért különös pontok,
amelyek soha el nem múlnak. Az orosháziság örökös megtestesítői, mint a
Kossuth-szobor a városközpontban, hátat fordítva Világosnak, némán
mutatva nyugat felé. Szimbolikusan? Lehet. Véletlenül? Az is lehet,
hiszen a történelem, túl minden okoskodáson, a véletlenek sorozata is.
De, hogy a bronz Kossuth előtt búcsúztunk egykori érettségizők a
diákélettől, az kitörölhetetlen az emlékezetünkből. A mi orosháziságunk
legerősebb láncszeme. Kossuth látott minket, és mi megbűvölten néztük.
A tekintetünk ott van az arcán most is. Látjátok, ifjú társaink?
Üzenjetek ti is hasonlókat. A jövőnek.\\\\\\\"


Ui: félre ne érts, nem orosházi, nem megyei szinthez képest írsz jól, és nem a S E félékhez képest, hanem mondjuk országos szinten,
de ezt az orosháziság cikket nem hagyhattam ki.

Magyarország halála 2007.11.16. 20:11:00

Magyar ország azért is fog tönkrenmenni, mert sok helyen nem a hozzáértők vannak, hanem a barátok, ismerősök, rokonok.

DarkFuture 2007.11.17. 09:48:45

Hát igen az a sok hely: a bankrendszer és felsőkaszt a barátok, ismerősök, rokonok pedig mind mind egy kaszthoz tartoznak.A lobby a legerősebb.

déni 2007.11.17. 12:58:05

Sass Ervin
Orosházán született 1929. július 26-án. Újságíró, költő, művészeti író, színikritikus.
1947-ben érettségizett az Orosházi Evangélikus Gimnáziumban, 1968-ban a Debreceni Tanítóképző Főiskolán szerzett népművelő-könyvtáras diplomát.
1948. január: újságírói pályájának kezdete az Orosháza és Vidéke című napilapnál, majd dolgozik az Orosházi Hírek, a Viharsarok népe és a Békés Megyei Népújság szerkesztőségében. 1962-től 1991-ig (négy év megszakítással) a lap kulturális rovatának vezetője, nevéhez fűződik a Köröstáj című irodalmi-kulturális melléklet megteremtése, melynek 1962–1990 között szerkesztője, ebben az időben a Köröstáj Baráti Kör titkára.
1992: a Napi Délkelet olvasószerkesztője, jelenleg a Heti Délkelet, a Csabai Mérleg és a Ludové Noviny külső munkatársa és a 2001-ben alapított, évente megjelenő A Jelen című orosházi almanach szerkesztője.
Verseskötetei:
1981 Intés önmagamhoz
1986 Naponta felkelek
1997 Sziklákat görgető bogarak
1997 Remény a kék paripán
1999 Dagerrotípia
2001 A fürdőmester vízbe ugrik
2006 Merre hé?
Ezenkívül számos antológiában jelentek meg irodalmi írásai, és több kötetet szerkesztett.
Közel száz képzőművészeti kiállítást nyitott meg eddig, és írt róluk műkritikát. A Békés Megyei Jókai Színház 50 éve című, 2004-ben megjelent jubileumi albumban Himnusz az ötvenediken címmel adott közre esszét a színház fél évszázadára emlékezve.
Forrás: www.bekescsaba.hu
Bizony furcsa, s talán sokak számára érthetetlen, ha valaki nem a megszokott módon, az 500 szavas szókészletéből összerakott tőmondatokban fogalmaz. De ez nem az írót minősíti.

Magyarország halála 2007.11.17. 20:43:56

Nem érthetetlenek S E írásai, hanem gyengék, erőltetettek.

Némó klasszisokkal jobb nála. Kicsit bunkónak is éreztem magam, hogy együtt említettem őket.

déni 2007.11.18. 02:29:52

Jól érezted.

Magyarország halála 2007.11.18. 05:21:25

Remélem Némó nem értette félre, és nem gondolta azt, hogy csak S E-hez képest jó, de annyira vicces az az írás, hogy nem hagyhattam ki.

déni 2007.11.18. 10:15:34

Némó! Ugye tudod, hogy nem ellened szól, "érdemeid elismerése mellett" csak SE-t próbáltam kicsit helyre tenni!
Számomra is ez a blog a No1.

Értő 2007.11.18. 10:25:58

Értem én is, miről beszél SE, csak azt nem, hogy ezzel kikhez akar szólni. Saját korosztályát nem kell győzködnie, annak értelmesebb tagjai valószínűleg hasonlóképp gondolkodnak és éreznek. A fiatalabbakhoz viszont (és itt nem a tinikre gondolok csak) így megfogalmazva esélytelen, hogy valaha is utat találjanak még oly értékes és értelmes sorai is. Nem a szavak alapjelentéseinek fel nem foghatósága az, ami az író (betűvető) és potenciális közönsége közé ékelődik, hanem az a fajta kohézióépítés, amit SE-től látunk (olvasunk). Egy pohár bor mellett beszélgetve még élvezetes is lehet hasonló stílusban elmélkedő tapasztalt ismerősünk mondatait hallgatni, de írásban mindez kissé valóban porszagúan anakronisztikus. Véleményem tehát valahol Déni és M.h. között helyezkedik el, de ez már részben ízlés kérdése is, arról meg nem illik vitatkozni.(Ja, nem is vitatkoztunk...)

déni 2007.11.18. 19:30:47

Ez így korrekt. Köszönöm, Értő!

Magy.. H 2007.11.18. 23:06:38

S E főleg azokhoz a megkeseredettekhez szól, akiknek nem sok történt az életükben, de azt próbálják önmagukat is becsapva egyfajta torzító szemüvegen keresztül felnagyítani.

El tudom én is képzelni, amikor borozgatás mellet merengenek és keseregnek, és egymás vállát elismerően megveregetik. 

Így érthető az is, hogy az életrajza miért lett beírva, amikor abból az derül ki, hogy S E nem ért el semmi különösebbet.
Csak fel kell venni azt a torzító szemüveget és…

Egy lány vagyok csupán a sok közül... 2007.12.06. 19:28:47

Olvastátok Melaga Krisz cikkét a HÍr6-on? Lemond Dominkó Sándor alpolgi, vége a Fidesz-MDF közösködésnek! Mi lesz ebből?

Rainbow · http://www.monimovies.blogspot.com 2008.01.07. 13:54:00

Kedves Zoli!

Olvastam a cikkedet, immár a másodikat, hogy, hogy nem, már másodszor hozott ide a véletlen, korábban a Dylan -film kapcsán, akkor google irányított ide, most egy ismerős, aki orosházi.

Nagyon érdekes, és egyben szomorú, amit írtál. Sok-sok gondolatot ébresztett bennem, azt hiszem, többször nekifutok még. Annyi hozzátartozik az igazsághoz, hogy én soproni vagyok, itt is élek, amióta megszülettem, s innen nézve méginkább érdekes ez a cikk.

Szomorú, mégis tanulságos.

Szia

N.Zoli 2008.01.07. 19:05:22

Hello Rainbow!

A Dylan filmről nem én írtam, hanem New Yorkban látta egy ismerősöm és az ő beszámolóját raktam ki.

Ismerhetem az orosházi ismerősöd?
Hosszabb ideig gyűlt össze bennem a fenti bejegyzés és egy kicsit indulatból írtam. azóta kiderült, hogy még sem szűnik meg a két vasútvonal, de emögött is politikai manipuláció lehet.

Igen Dél-Kelet Magyarország egy kicsit másabb környék, mint Sopron...

Rainbow · http://www.monimovies.blogspot.com 2008.01.07. 19:14:29

Szia Zoli!

Biztosan ismered, vagyis nekem úgy rémlik, azt írta, mikor ezt a cikket ajánlotta, hogy egy barátja írta. Remélem, jól emlékszem...

N.Zoli 2008.01.07. 19:23:02

Néztem a moziblogod, elég alapos vagy.

Rainbow · http://www.monimovies.blogspot.com 2008.01.07. 19:51:32

Köszönöm, hogy odanéztél, remélem, mész máskor is. :)
Igyekszem olvasható és olvasmányos dolgokat írni. Érdekel minden, ami film és mozi, akár új, akár régi. És ha megnézem, olvasok is róla. S aztán írok! :)
Gyere máskor is! :))

hagymácska 2008.01.11. 13:43:37

egy ismerősöm mutatott rá, h.mennyire emblematikus a kínai üzletek térhódítása Oh-n:
egy mozink volt, annak helyén: kínai
volt egy viszonylag tág körben ismert és látogatott szórakozóhely azután cukrászda az Éden, ennek helyén:kínai
a híres Musztafa Cuki eldózerolva, ennek helyén: kínai vagy vmi olcsójános bolt - nem is tudom pontosan.
és a legkomolyabb szimbolika: a ruhagyárunk(még működik, de a magyar textílipar OVER) sarkán mi nyílt nem rég?: kínai

Rainbow · http://www.monimovies.blogspot.com 2008.01.13. 10:07:17

hagymácska, ez nem csak nálatok van így, hidd el. Egy ismerősömnek ígértem hosszabb választ N.Zoli posztjára (Zoli, azóta már tudod, ki ő), de addigis amíg erre lesz időm, annyit hadd mondjak el, hogy Sopronban is - csak a Várkerületen, ami a fő utca- ha jól számolom, 5 kínai üzlet van, vagyis már csak 3, mert kettő - mi a fene - tönkrement. Ahogy nem egy - magyar tulajdonú, de az áruját kínai piacról beszerző - olcsó ruha diszkont is. Valahol abban lehet ennek a magyarázata, hogy eleinte vonzó tud lenni sokaknak a divatosnak kinéző termék, de pár mosás után mindenki szembesül vele, hogy dobhatja ki az "olcsó húst a híg levével." Úgy gondolom, hogy ezért a kínai üzletek térhódítása ideiglenes lesz nálatok is, ahogy talán országosan leáldozóban van a csillaguk.

Gyarmati György 2008.01.14. 13:29:49

93-ban jártam először Orosházán, onnan nősültem. Bő tíz éven keresztül az volt a programunk, hogy két-három havonta, ha hazamentünk, bementünk a városba megnézni, hogy mi épült, mi készült. Budapestről nézve egy unalmas kis alföldi kisvárosból tipp-topp városka lett ezidő alatt. Mindig volt vmi újdonság, szépülés. Dízkövezés, új piac, virágágyások, új épületek, új utak, új pályaudvar, új stadion, főskola, felújított templom ( ref) új szobrok, új világítás, új üzletek és áruházak, új strandfürdő stb. Látványberuházások? Hülyék vagytok. Ettől élhetőbb egy város. Az a baj, hogy elhajtottátok a kijárós lobbista polgármestereteket, mert irigyek lettetek rá, meg menni akartatok a mainstreammel: bukjon minden kommunista! Most láthatjátok, hogy elkúrtátok. Így jártatok. Mozi meg miattatok nincs. Volt, hogy elmentünk volna, de nem jött össze öt néző. Kölcsönözzetek DVD-t...eddig is ezt tettétek...

Gyarmati György 2008.01.14. 13:47:04

...Az fáj, ha valaki gazdagodik. Fáj, ha telek-ügyek vannak. Én, ha orosházi lennék, leszarnám az egészet. A lényeg az, hogy fejlődik-e a város. És ne tagadjátok, hogy 15 év alatt borzasztó sokat fejlődött. Laktam olyan helyen, ahol szintén voltak csúnya telek-ügyek, de semmit nem fejlődött a település...( Piliscsaba)Telek ügyek ide-oda a nép szereti a TESCO-t. Imádok Orosházára járni, mert kedves kis hely lett belőle...A mostani állapotokért a polgmest választáson túl is felelősek vagytok: nem kell Szegedre járni vásárolni, akor nem lenne tele a város kínaival. El kellett volna néha menni moziba, akkor is, ha szar a film, hogy életben tartsátok, el kellett volna járni Szuli bácsihoz fagyizni, hogy egy másik cukrász fantáziát lásson az üzletben és továbbvigye...Nem a kínaiban kell vásárolni, és bezár hamar. nem a TESCO kenyeret kell venni és megmaradt volna a pékség stb. Tudatosan kellene lokálpatriótának lennetek, különben a tőkés verseny a saját szabályai szerint alakítja a helyi viszonyokat. Siránkozni egy blogon kevés. Én nagyon szurkolok azért Nektek és Orosházának.

N.Zoli 2008.01.14. 14:03:44

Ennek a térségnek az a problémája, hogy az átlagbér itt a legkevesebb talán az egész országban. Más Pestről lejárni néha szétnézni és más itt élni. Gondolom te sem költöznél ide.

Moziba jártam az utolsó időkig, rám nem lehet panasz. Pékségek vannak bőven. A Tescoban is létszámleépítés várható, vagy már volt is, a nyitvatartási ideje is lerövidült. A városból már annyian elmentek, hogy emiatt lettek kevésbé életképesek az üzletek is, mert csökkent a kereslet, az itt élők számának csökkenésével.

Kiábrándult 2008.01.14. 14:53:53

Az igényeinkkel nem volna baj, azért megyünk el máshová - akár vásárolni, akár szórakozni - , mert itt nincs semmi. Pontosabban csak a semmi van. Hiába akarnánk megtartani azokat a dolgokat, amik jók nekünk, a fejünk felett döntenek, és semmibe sincs beleszólásunk.

Phil Harmónikus 2008.01.15. 12:34:41

Gyarmati György
Pont neked szólnak ezek a látványcumók. El jössz erre 2-3 havonta és azt látod hogy hú de szép, meg azta. -Díszkövezés:kifogástalan járdát szedtek fel helyette lerakták a pirosat, ahol szar volt ott meghagyták, emellett van még Orosházán földes utca és egyik műásik településre vezető út okádék.
Egyszer benézhetnél a dolgok mögé is, hogy mit funkcionál az, amit látsz? Volt-e értelme létrehozni? Esetleg nem lett volna jobb, fontosabb dolog, ami kevésbé látványos és jól jött volna az a pénz.
-új szobrok, na ne röhögtess, fejlődésszimbólum?
-virágágyások: Az előző polgi idején (akire miért is kéne irigykednünk szerinted, utoljára irigylek bármit tőle) már rögeszme volt, hogy induljunk a virágos város címért minden évben, tele is kellett évről-évre jobban mindent pakolni. Nem volt azért csúnya és elterelte a figyelmet arról, hogy ez valójában nem "virágzó" város, ha egyáltalán fölfogta és nem azt hitte, hogy valóban egy virágzó várost irányít.
-új üzletek, ehhez semmi köze a városvezetésnek, meg az új áruházakhoz sem. Azt nézd meg mrennyi életképes belőle. Sok üzlet pár hónap alatt bezár, elköltözik, vagy régiek szűnnek meg.
-Senkinek nem fáj, ha valaki gazdagodik, de ne erre használja a titulusát, ha egy várost irányít, hogy saját zsebet töm.
-Milyen megszűnő pékség? A pékségek is már egymásranőnek. sok van, akár a kínaiboltból.
-Nem kell Szegedre járni vásárolni. Egyrészt csak az jár oda, aki ezt megengedheti magának, plusz egyfajtajanizás is, másrészt meg próbálj innen felöltözni és ne járjál, csak oházán vett cuccokban és utána vezényeljél Pestről. Először gondolkodj, utána hülyézzél.

Gyarmati György 2008.01.22. 19:47:20

Kedves Phil!

Ha egy mocskos, düledező, összefirkált, gazos és húgyszagú városban szeretnél lakni, akkor toporzékolj és szidalmazz mindent, amit megszépítettek ( a panelrekonstrukciót is szidalmazd, mint látványberuházást, ami a düledező panelek falait hivatott eltakarni ) Én örülnék, ha itt bp-n a szükebb lakóhelyemen fele ennyi beruházás megvalósulna. És ha hiszed, ha nem: Budapesten is vannak földes utcák, több tucat kilométer, és vannak olyan kerületek a város szélén, ahol nincs csatorna) Hagymácskának és a többieknek van igaza: Nincs önszerveződés, kultúrális élet és nincs értelmisége a városnak, akire felnéznének. Ez a problémátok. De ez szociólgiai és gazdaságföldrajzi kérdés. Semmi köze egy megszépülő alföldi kisváros összesározásához és megköpködéséhez. Van ipari park, elkészült az elkerülő, tessék a mostani vezetésnek tőkét idecsábítani. Már ha van kapcsolatrendszerük hozzá. Mert szerintem nincs. Egyébként a tavaly év elején megszűnt Keresztes-féle pékségről beszéltem, ami mint vállakozás megszűnt.

Gyarmati györgy 2008.01.22. 20:03:37

...ja és nagyon sokszor vásároltunk ruhaneműt Oházán: gatyát, zoknit és ingeket is, és volt egy MARC cipőbolt ott a sakkozós söröző mögött a Kossuth utcai soron. Sosem volt nyitva. Csak néztem a csukákat szombat délután a kirakaton keresztül. Meg vasárnap. Mert akkor is zárva volt. Be is zárt végleg. Talán más nyitvatartás, más üzletpolitika...De vannak jó cuccok, jó öltönyök, ingek is, férfidivat üzlet is... És lakberendezés, gyönyörű kárpitok, drapériák... Egyii másik üzlet kirakata elmenne bp-n a belvárosban. Pukkadjatok meg, én akkor is alig várom, hogy megint lemenjük és megitassam a szememet széppel...És eszek egy lángost a csarnokban és iszom egy sört kint a kis bódékban és kimegyek gyopira. Ti meg busongjatok:)))

oh 2008.01.22. 20:41:20

Ja az "orosházi kulturális élet" elég vicces. Sokról ordít, hogy csak azért csinálták, hogy kipipálhassanak valamit a naptárjukban. Pl. volt olyan, egynapos kerti tárlat, aminek a megnyitó beszéde legalább 1 órás volt magyarul. A meghívottak közt volt több külföldi nyugdíjas, akik nem értettek magyarul. Leülni nem mindenki tudott. Mire az egy órás beszédnek vége lett besötétedett, a képekből nem sokat lehetett látni (nem világították meg).

Meg bírom, hogy amikor valami negatív kritika (még ha javítószándékú is) ér valami rendezvényt, akkor nem a problémát próbálják megoldani, hanem elkezdik annak a szeméjét sértegetni, aki szólt.

Az orosházi "kapcsolatok" se lendítik meg a város fejlődését, mivel a fontosabb helyeken gyakran hozzánemértő emberek vannak, akik a szintén hozzá nem értő ismerőseiket veszik fel. Orosházán ez jelenti a "kapcsolatot".

N.Zoli 2008.01.23. 00:04:58

Gyarmati Gyorgy

A langossal semmi baj, meg a sorrel, meg a pecsenyessel. Az ipri park meg keves beruhazas nelkul. Onszervezodes nem csal multikat, csak lehetoseg. Cipoboltok vannak, meg bocskay is, meg sok oltony, de nezzel magadnak hordhato hetkoznapi ruhat, jo aron!

Gyarmati György 2008.02.07. 16:04:50

N.ZOLI

Találtál egy piaci rést ! Mozdulj rá!:))

NRG44 · http://althir.org 2009.11.19. 06:02:58

"híveit tereli a jobb oldal felé trükkös prédikációkkal"

ha nem ilyen kormányunk lenne ,akkor talán fejlesztve lenne a vidék is, ez még úgy eszetekbe sem jutott?

www.jobbik.hu/rovatok/publicisztika/az_mszp_udvartartasa_hatalmi_halotaepitese_eu-s_penzbol
süti beállítások módosítása