Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) daralas (1) darálás (18) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Pif magazin

2007.08.08. 06:37 | [imi] | 18 komment

Bizonyára rajtam kívül még sokan emlékeznek erre a legendás lapra és sokmindenkinek fűződik hozzá jó emléke gyerekkorából. Ha pedig azóta a feledés homályába került (egy ideig nálam is) akkor tessék gyorsan kutatni utána a dobozok alján, hátha nem lett mind kidobva.
A blogon szépen apránként megpróbálom bemutatni a teljesség igénye nélkül gyerekkorom meghatározó magazinjait, amiket előszeretettel forgattam. Ezekben központi szerepet játszottak a képregények. 75-ös évjárat vagyok.
Elsőszámú kedvencem a Pif újság volt, amiből több magyar lap táplálkozott de róluk majd egy következő posztban emlékezek meg. Gyerekfejjel engem egyáltalán nem érdekelt, hogy a Francia Kommunista Párt propagandalapja volt és mint az, könnyedén be tudott jutni hazánkba is. Annál inkább érdekelt a hozzá mellékelt gadget, vagyis A játék. Baromi jó dolgokat tudtak csomagolni hétről-hétre ehhez a hihetetlenül jól szerkesztett laphoz, amik olyan ötletesek voltak, hogy szerintem a büdös életbe nem tudnának mégegyszer egy ilyet összehozni. Igaz az ajándékok egy idő után ismétlődtek de ez nem volt vészes mert jópár év eltelt mire újra beleraktak egy lufis vízibomba csomagot vagy egy fingópárnát, matricákat. A lap pár éve újra kapható Franciaországban de már más szellem lengi körül amihez a régmúltnak semmi köze. Most igazából nem térnék ki a lap elődjére, aminek története 1944-ig vezethető vissza, mert nincsenek pontos információim arról, hogy mikortól került be hozzánk az országba de az biztos, hogy a megújult Le Nouveau Pif 1982-ben jelent meg hazánkban is és a szombati (?) francia megjelenés után csütörtök reggel már meg lehetett venni Orosházán. Ha nem mentem időben, akkor a városba küldött 2-3 példány közül már nem jutott nekem az akkor 50 forintos lapból, ami marha nagy pénz volt és gyakorlatilag a full zsebpénzem elment rá 1984-1990 között (suliban sokszor nem vettem meg így a dobozos iskolatejet vagy kakaót egész héten, pedig arra kaptam a pénzt).




Ez az újság volt az ami miatt vettem egy francia-magyar szótárat és azt majdnem be is magoltam, legalábbis a képregények jó részét már értettem és mindenáron franciául akartam tanulni - az orosz mellett. A mellékletek egy részét általában valamelyik tanár elvette óra közben és soha nem láttam őket viszont a kezemben. Az itt fent balra látható neonszínekben pompázó gumi kütyü nekem zöldben volt. Ki kellett fordítani, letenni és amikor visszarúgta magát akkor felpattant magasra. Amikor elvette a tanárnő hét elején, akkor azon pénteken órák után nem adta vissza mert nem tudtam, hogy mondjam meg neki mit kérek. Azt az ugráló gumit kértem de nem tudta miről van szó. Égett a pofám. Aztán a játszótéren láttam, hogy a tanárnő fia játszik vele és agyaskodik vele másoknak. Akkor meg a haverjaim előtt égett a pofám mert nem mertem tőle elvenni, féltem a suliba az anyjától. Utána évzárókor újra kértem de azt mondta nincs már meg.
Az újságban mindig volt egy nagy poszter is amin sokszor francia tv-sztárok voltak, a hátulján pedig a következő heti francia tv-műsor canal+ , TV5 meg ilyenek.



Rahan, Dr.Justice, Placid et Muzo, Artour (ez volt a kis szellem 1 lábbal és 1 "nyúlvánnyal" a fején), Smith & Wesson a két idióta vadnyugati, Pifou, Leonard a találmányaival egyoldalas volt mindig, stb stb.
Voltak időszakonként kis Pif Poche zsebkönyvek, amiket külön lehetett megvenni de sokszor lemaradtam mert az újságos nem szólt. A Csillag előtti újságosnál vettem meg legtöbbször de ha ott nem volt mert késtem és csak szombaton jutottam el odáig, hogy megvegyem, akkor meg a régi játékbolt előtti újságosbódét támadtam le érte. Ez sajnos már nem létezik, sem a játékbolt. Helyette van egy távol-keleti ruházati szaküzlet de ezen ne lepődjünk meg ha a mozink helyett is az van.
Pontosan már nem emlékszem, hogy a PMK emeletén levő gyerekkönyvtárba hány éves korig járhattunk (valszeg 14 volt a korhatár) de szinte minden héten mentünk pár osztálytársammal vagy néha egyedül, és a könyvek böngészése mellett kikértünk mindig egy adag Pif-et az olvasóteremben való időtöltéshez. Ezt mindig ott tartották a könyvtárospult mögött ahol ők ültek. Olyan függő voltam, hogy egyszer az egyik osztálytársamnak fizettem egy csavaros fagyit, hogy lopja el az egyik számot ami nekem nem volt meg. Onnan kezdve megszámolták mennyit adnak ki nekünk de még akkor is sikerült lopni.
A vaterán fellelhető pár darab 4-600 forintos áron, természetesen gadget nélkül de hát anélkül is Isten. Az ebayen pedig zsákszámra lehet venni egész gyüjteményeket, bár ott sem adják olcsóbban.

Nosztalgiázóknak egy link, ahol az összes szám borítója megtalálható.



Címkék: retro újság kultúra emlékező

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr96133795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

analytic 2007.08.08. 11:21:57

Ez mekkora már! Én vettem a hetvenes évek végétől kábé 85 ig tesómmal felváltva mert drága volt nagyon. Aztán egyszer a kilencvenes évek vége felé egy iskolai papírgyüjtésre odaadtam a fiamnak. Ha ma lenne ilyen színvonalas valami akkor megvenném a gyereknek kötelező jelleggel. Köszönöm hogy eszembe juttattad Jó volt olvasni újra róla.
A.

Alea Iacta Est · http://www.vtican.va 2007.08.08. 11:38:59

Aki lefekszik a békazabálóknak, nem lehet sikeres ember. (Trianon óta pláne.) Rendes ember a Kockás magazint lapozgatta akkortájt. Egyedül Baudelaire-t rehabilitálom, de ő meg amúgy is a franciák Adyja, szégyenfolt a fehér abroszon.

analytic 2007.08.08. 11:47:11

A 'kockást' onnan fordították a pifből jó fél-egy év késéssel.

N.Zoli 2007.08.08. 13:17:05

Én azért nem élveztem ezt a magazint, mert semmit nem értetem belőle, nagyon csábított viszont a melléklet. Én kifogtam olyat, amiben ilyen dobó matyik voltak kék műanyagból és nem tudtam mire való. Mintha kaptam volna egy csontból jósoló készletet műanyagból.

A Kockás megvolt az első számtól. Dr. Justice: Kaiiiiiii
helikopter: tshak tshak tshak
ajtón kopogás: toc toc
autó: vroooom

Csapajev 2007.08.08. 14:55:46

A KOCKÁS nevű képregény újság: Rahan, Dr. Justice, Pif, etc. is remek volt, gyerekkoromban mindig izgalommal vártam. Sajnos nincs már meg egy sem, de szívesen megszerezném a lányaimnak.

Atommaki 2007.08.09. 22:31:08

KOCKÁS volt a király! Búsongók és Bruhahák valamikor az első pár számban jelent meg. Azóta is verhetetlen. Megvolt az összes (asszem' 28 szám) ami megjelent. Szépen beköttete nagyapám, hogy az unokáim is megnézhessék. Azért rendesen leamortizálódott volt amikor utoljára láttam.
A PIF havilap volt és 1984-ben 50Ft-ba került. Fater egyet vett nekem aztán soha többé. Abba egy piros siklóernyős (a krapek aki ernyőzött volt piros. Lehet, hogy itt bújtatott kommunista szimbólum volt -utalva a cikkre) játék volt, fehér hungarocel siklóernyővel. Nagymenő voltam vele egy hétig, amíg el nem tört a szárny. Bőgtem is min az állat. Próbáltam pótolni ugyanilyen anyagú süteményes tálcával, de nem sikerül... Azóta sem értem el akkora sikert mint akkor, s ez ma is fáj :)

IMi 2007.08.10. 11:31:53

Kockásból legalább 50 darab jelent meg, meg is van mind :)
n aPif-et könyvtárba jártam olvasni, mármint amit a könyvtárosok nem hordtak haza :)

Arthur 2007.12.12. 21:13:09

Sziasztok Mindenki.
Én ez az ujságban szereplő kis szellemröl kaptam a becenevemet szeretném megszerezni azt a részt amelyikben az Arthur a bátor szellem benne van nagyon megköszönném ha segitenétek, válaszokat ide kérnék arthur99@t-online.hu

Arthur 2007.12.12. 21:17:08

huhh ,most jut eszembe nekem megvolt az a része hogy a mellékletben egy sztepp szerkezet volt amit a cipöre kelett felszerelni nagyon sirály volt.

Illustrator 2007.12.12. 22:42:02

Nekem meg van egy rahedli Kockasom otthon! Pif es Herkules mellett a kedvencem a Panda mentocsapat, vagy mi a rak, volt, a gondor haju, megis Indiana Jones karakteru, nagyon allatvedo fohossel, aki szamolatlanul mentette meg a sziberiai tigriseket, meg a komodoi varanuszokat a gaz orvvadaszoktol. Placid es Muzo is volt benne neha, meg Tarao, a kis osembergyerek. Nagyon csippantottam!!! :)

Vokálpatrióta 2007.12.14. 08:33:34

KOCKÁS!

Az első 6 vagy 7 szám nincs meg, a többi viszont végig. A mai napig féltve örzöm anyámék szekrényében...(vagy lehet, hogy akkor anyám őrzi félve tőlem? ezt még át kell rágni... :) )

Jó kis emlékek valóban. Át is nézem, hogyan áll az őrzéssel a család.

Coverdale 2008.03.25. 20:01:11

Hát nekem is nagyon szép emlékeim fűződnek ehhez a francia laphoz,a kedvencem Rahan és Dr.Justice volt meg az a cowboy...még most isvan 7 db példányom de lehet hogy felteszem az e-bay-re.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.03.25. 23:05:51

szerintem nem érdemes eladni őket. úgysem kapnál értük annyi pénzt, hogy megérjen tőlük megszabadulni.

N.Hajni 2008.03.26. 20:20:12

Az igazi kommunista újság kisiskolás koromból a KÉK KERÍTÉS volt,kifejezetten kisdobosoknak.Erre emlékszik még valaki?

bfkisregi 2008.10.16. 23:37:47

valaha én is gyüjtöttem!

meg is találtam életem első PIF magazinját!

itt:

193.251.82.94/pif-collection/accueil.html

a "liste pif gadget (501-1000)" gomb alatt:

a 639-es volt az első! (1981 06 26 francia megjelenés)

aztán a 646-os, 651-es, 653-as, aztán a 654-es (az ehhez mellékelt őslény-csontváz máig megvan!!!), 658, 659, 660 és így tovább, innentől már mind, éveken keresztül.

a batthyány téri HÉV megállóban lehetett kapni őket, 50 forint volt darabja
(itt árultak FIX & FOXI-t is, azt is nagyon szerettem, az is ilyesmi volt, gadget nélkül, 40 forintért
www.coverbrowser.com/covers/fix-und-foxi
)

kedvenc időszakom a 681-es részig tartott, utána némileg átszerkesztették az újságot, a rajzolók is megváltoztak, veszített a bájából a dolog

nagyjából 85 év végén hagytam abba a gyűjtést a 871-es példány volt az utolsó

évekkel később, poénból azért még a 999-est és az 1000-est még megvettem, de 85-86-tól már végképp nem tetszett a magazin, szóval ezek sem tetszettek már egyáltalán, csak a különlegességük miatt vettem meg. az 1000-es egy retrospekt kiadás, tripla vastagság, ünnepi küllem stb... rendhagyó dolgok, az azért megérte

sok máig megvan, természetesen a legelső is! illetve néhány nagyon régi, a 60-as 70-es évekből származó példány is elcsábított időközben a pecsa bolhapiacon

kockások is mind megvannak, egyébként kockást rengeteget lehet még kapni a pecsa bolhán, néha pifet is

ja, és ha valakinek megvan az a PIF, amiben benne van ez a kép:

www.chez.com/swguide/meccano/mec08.jpg

vagy volt ez mellékletként jó nagy poszteren is, kérem keressen meg, jó árat fizetek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mail:
darth_vaderKUKACfreemail.hu

hasonló képek még:
www.chez.com/swguide/meccano/idxmecc.htm

www.chez.com/swguide/meccano/idxscene.htm

ezek is érdekelnek, ezek mind PIF-ekből vannak kivágva
1981-82-ből, jónéhány meg is van, de mondom, főleg az érdekelne, amit először raktam be, tehát ez:

www.chez.com/swguide/meccano/mec08.jpg

liksoft 2010.02.05. 17:48:14

@[imi]: Én egy tizessel hosszabb, és ovodás koromban a Vaillanton nőttem fel. Ma gázkazánnal hozzuk összefüggésbe azonnal, de egy újság volt anno.

lambiek.net/magazines/vaillant.htm

A mai napig nagyon vigyázok rájuk, meg a PIF újságjaimra is. Számomra egy vagyont érnek, ugyanis ezeken tanultam meg a rajzból megérteni a történetet. Ez határozza meg a mai munkámat is, amikor meg kell oldani egy feladatot, de nem tudom mi történt a számítógépen belül. A végeredményből visszafelé kronológiai sorrendet kell felállítani, különben szegény ügyfél nem kapja vissza az adatait. Vagyis a GONDOLKODÁST kaptam belőlük.

宮本 武蔵 2010.09.21. 08:52:45

Tök felesleges volt annyi éven át szótárazgatnod, mert itthon, magyarul is megjelent már legalább a 80-as évek elejétől a Kockás-ban!!!! :DDD

angyalka.lapunk.hu/tarhely/angyalka/kepek/kockas_01_00.jpg
süti beállítások módosítása