Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) daralas (1) darálás (18) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Divat retrospekció a XIX. századból

2007.06.08. 17:31 | N.Zoli | 37 komment

Hampel Kati divatterzővel és exkluzív üzlettulajdonossal még tavaly találkoztam egy apróhírdetésben, a Magyar Demokratában. Rákerestem és megtaláltam a ruháit, amit váci utcai üzletéből megvásárolhatunk, ill. kölcsönzhetünk is.

Az az igazság, hogy  a XIX. század és a dualizmus korabeli ruhák inkább tekinthetők jelmeznek, mint komoly ruhadaraboknak. Ehhez még hozzájön az is, hogy ilyen gúnyákat főleg a szélsőjobbos érzelmű embereken látunk. Csurkából még nem lett Széchenyi kaliberű reformer, ez nem a ruhán múlik. Plusz az élet nem egy operett. Kossuth Lajos halott, de korának divata elpusztíthatatlan. Hiányoltam a czifraködmönt kacagánnyal, viszont vitézkabát szerepel a kínálatban.

A
www.hampelketi.com site-on látható még reklámfilm és divatbemutató is. Magyar ruhákhoz , magyar zenékkel.


Rákóczy kabát 129.800 Ft



Mente kabát 89.800 Ft



Eszter kabát 89.800 Ft



Myra kabát 89.800 Ft



Mici kosztüm 126.600 Ft
muff 39.800 Ft



Sasvári Sándor, mint egyetlen férfimodell
Burett Makkos férfikabátban
98.000 Ft



Piros menyecskeruha
kölcsönzésre 25.000 Ft



Esküvői díszmagyar 198.000 Ft
Férfi díszkabát 298.000 Ft



Sokác népviselet 398.000 Ft



Zoli modellkabát 118.000 Ft
ing 9800 Ft.


Címkék: ruha giccs gyönyörűségek made in hungary

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr5295186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.06.08. 18:27:10

az első négy ruhát felvenném. szépek.
az nem érdekel, hogy jobbos vagy balos az illető, bár azért kár, hogy sajna rögtön le jobbosoznának:((
női szemmel: minőségi ruhák, kézi szabászat, varrás....hát igen, ennyibe kerül.

oroshazi · http://images.shopping.msn.com/img/2585/58/3/15800231.jpg 2007.06.08. 18:50:07

ilyesmi gúnya volt Bécin is, mikor a Jurassic parkban szónokolt a vibri mellett.

N.Zoli 2007.06.08. 20:07:56

Minőségi ruhák, szó sem róla. Még a női ruhák annyira nem vészesek, mert egy nő mindent fölvehet. Viszont én föl nem vennék Bocskayt.

N.Zoli 2007.06.08. 20:09:09

Svati!
És a piros menyecskeruha már nem elég jó?

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.06.08. 20:30:51

végig néztem a csajszi honlapját.
nagyon finom elegáns cuccok is vannak.
menyecskeruha?????????
nemá....kétszer sem volt:))))

N.Zoli 2007.06.09. 06:55:57

Komoly emberen utoljára a törikönyvekben láttam Bocskayt. A legelső élőember, akin ilyet láttam az már egy bohóc volt. Úgy hívták, hogy Mr. Tar. Hazajött Kanadából, hogy ő lesz Orosháza polgármestere. A várost falal akarta körbevetetni, soha nem látott fejlődést ígért. Azt mondta, ha ő lesz a polgármester, akkor annyi kanadai tőke jön ide, hogy hokistadiont építtet, ahová villamoson mehetünk és mindent bevettet szójával, mert a szójatej a jövő itala és ez nagyon jó lesz a városnak. A kampányrendezvény szójatej kóstolóval ért véget. Történt mindez 1994-ben A PMK színháztermében. Nem sokan bírták röhögés nélkül. Hordjanak ilyen ruhát a hagyományörzők és a színészek, de ne mászkáljanak benne, 2007-et írunk. Ettől csak külsőleg fognak hasonlítani letűnt korok nagy politikusaira, ami manapság vicces. Legalább annyira, mint huszáregyenruhán motorozni

N.Zoli 2007.06.09. 07:00:26

illetve huszáregyenruhában

MzT 2007.06.09. 13:50:57

A giccs szót, folyamatosan rossz értelemben használjátok.

N.Zoli 2007.06.09. 14:28:49

Igyekszem úgy használni, ahogy én látom.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.06.09. 18:44:03

Nekem van olyanom mint A Myra kabát, kékben, és fekete csipkézettel.szigorúan elzárva tartom magam elől, mert nem férek bele.és lassan az antidepresszánsok is annyiba fognak kerülni, mint a kabát.

Ma már ha rám jönne sem biztos, hogy hordanám, anno Erdélyből vettem szoknyát is magamnak, olyan számunkra népviseletit, de asszem ma már másképp néznék vkire aki ilyet viselne.sajna.egyébként a ruhák tényleg gyönyörűek.

Liget utca Orosháza 2007.06.09. 19:19:34

Marisell, nekem is valami díszmagyar szabású kéne csak nem tudom hol varrnak ilyesmit, de ezeknél sokkal sokkal egyszerűbb kéne, és semmi csipke, vizsgára kéne valami blézer a Miskolci mérnök karok egyenruhája tetszik, az is valami ilyesmi, ott akit ismerek azt aufhoyernek hívta.

Én is kihíztam a ruháimat.

Vannak olcsóbb antidepresszánsok, meg van olyan ami elméletileg nem hízlal. Vagy azért kell majd antidepi, mert hízol?

Jani 2007.06.10. 00:09:11

Eddig azt hittem, csak én röhögök a díszmagyarba öltözött embereken. Elég hülyén néznek ki benne. Nem kívül kell magyarnak lenni !

méh · http://ligetutcaoroshaza.blogspot.com/ 2007.06.10. 01:08:33

Én szeretnék vizsgákra egy normális ruhát, és vannak olyan vonások amik tetszenek a díszmagyarokban, ha nem magyar lennék is ugyan úgy tetszene az a vonás. De a képen egyik se tetszik, túl kihangsúlyozott rajtuk már az ami nekem tetszene. Nekem nincs amúgy ilyen emelkedett magyarságtudatom, akiről ez ordít, és az visel díszmagyart az sztem is idiótán tud kinézni. (ilyesmi ruha kéne nekem, de lehet az tetszik, hogy ezek egyetemi egyenöltönyök, de kisebb gombbal és az ujjrész se kéne ekkora: blogol.hu/pikz/LigetUtcaOroshaza/ruhaaa.jpg
blogol.hu/pikz/LigetUtcaOroshaza/ruha.jpg ) Nem volt ballagásom, lehet azért nincs vizsgákra ruhám. :(



méh · http://ligetutcaoroshaza.blogspot.com/ 2007.06.10. 01:19:08

A legelső képen lévő csajon a fekete Rákóczy ruha az tetszik, olyasmi kéne de nem ilyen csipkékkel, meg ennyit nem adnék ki ruháért, inkább egy alapítványnak adnám azt a pénzt. Lehet az "egyetemi egyenruha öltönyben" fogott meg, nem tudom. Nekem egyik egyetemen se volt egyen öltöny, brühühü.

Kati 2007.06.10. 07:29:44

Szépek és elegánsak a ruhák. Nem látok benne problémát, ha valaki ilyet visel, vagy bármivel hangsúlyozza a magyarságát. Nem kell szégyelni. A baj az, hogy ma már eljutottunk oda, hogy szinte ciki egy nemeztáskát, nemezsapkát hordani, gúnyosan mosolyognak az emberek, ha valakinek tarsoly van az oldalán, pedig csak őrzi a hagyományokat. Amire nagyon nagy szükség volna ebben az országban. Csak pillantsunk át Ausztriába - minden aprócska városkában megtalálható egy olyan üzlet, ahol hagyományos népviseletet lehet kapni, sőt büszkén hordják az utcán emberek, sőt! a vendégházakban a háziak ebben fogadják a vendéget. Ez csak nálunk ciki és nálunk szélsőjobbos. Szomorú.

N.Zoli 2007.06.10. 08:16:37

Hát most mit csináljunk? Nálunk szélsőjobbos, mert a rendzerváltás óta máson nem láthattuk. Ha mások hordták volna nekem akkor sem tetszene, fele ennyiből az ember lehet sokkal elegánsabb is. Akkor elkülöníteném a férfidivat részsét. Szóval Sasvári Sanyesz egyáltalán nem hagyományörző pózban pózol zsebretett kézzel, pedig olyan szépen énekelte az István a királyt a Kosuth téren. A szittyajelmez meg talán ennél is súlyosabb. A pásztorok sem fürtös gubában járnak. A hagyományörző huszárok legalább akkor öltöznek be, amikor kell.

A női részéről meg annyit, hopgy hová lehetne felvenni egy 400000 Ft-os sokác népviseletet? Vagy a menyecskeruhát? Én csak protokolláris rendezvényeken tudnám elképzelni, vagy egy magyarországon rendezett világverseny éremátadóján. A többi hordható még és tényleg minőségi munka.

Az osztrákok meg egészen mások, ők a hegyi életmódhoz vannak berendezkedve, náluk a bőrnadrág hétköznapi viselet, olyannyira, hogy még a tiroli szexkomédiákban is ilyeneket hordanak, számomra ez is vicces. Ne feledjük egy osztrák bőrfeldolgozótól habzik a Rába. A kínaiak is hordanak tradicionális ruhákat, de egyre kevésbé, ott sem mindenki kung fu mester:). Texasban is elvetemültek öltöznek műcowboynak, mint a Ewing család, foltoskönyökű öltönybe, meg nagykalapba. Az átlag halandó meg kockás inghez és farmerhez hordja. Láttam egy amerikás magyar cowboyt egyszer a Mokkában. Az is kockásingben volt, farmerban, veszkóval és nagykalapppal, az övcsatja meg a magyar címer volt. Megkérdezték tőle, hogy"viszkit kérsz?" Erre a nyugdíjas magyarcowboy" jessz, adjál hozá szódát is"

Ezek a ruhák jelmezek, 2007-et írunk. Nincs már ispán, de még kisbíró sincs, nem szekérem járunk és nem is lóháton.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.06.10. 09:27:46

Liget utca Orosháza 2007.06.09. 19:19:34

szia, nem azért kell antidepresszáns mert hízom, a kabátka nagyon régi, Apajpusztán vettem huszonakárhány évvel, és két gyerekkel korábban(2már volt).
a barátnőm szerint(picológus)nincs abban semmi tragikus, ha valaki 20 év után nem fér bele egy-két ruhába.de kérdezem én az összesbe?ebből csak én csinálok akkora gondot.
én azt gondolom, hogy az baj ha valaki hangsúlyozni akarja a magyarságát, és azért vesz fel hasonló ruhákat, mert a ruhák gyönyörűek, de azért lássuk be az áruk miatt biztos nem jönnek szembe a viselőjével, talán csak az óperabálon.


ezer éve a padon 2007.06.10. 12:51:45

Dietetikus a kompetens ilyen témában nem a pszichológusok szerintem. Szerintem akinek belül nincs erős érzés annak kell külsőségekben hangsúlyoznia. Teátrális az egész.
Antidepik hízlalnak az tény.

hagymácska 2007.06.11. 09:43:41

Plusz az élet nem egy operett. - meg nem is habostorta...:) azért a sokácok tudtak élni hiába..hasig dekoltált ruci 398.000-ért:))
ezt egyébként én is szomorúnak tartom h. a jobboldalnak sikerült elérni, hogy az ilyen cuccokra a negatív asszociáció jöjjön...ahogy elnézem a kokárdát is egyre kevesebben rakják ki márc.15-én pedig gyerekkoromban ez tök evidens volt..hát ez van sajnos.

Atommaki 2007.06.11. 10:08:13

Azzal nem mondok újat, ha azt mondom, hogy a politika kisajátított már jelképeket, szimbólumokat és ruházatot is. Tehát politikai szempontból valóban érdekes lenne ilyen ruhákban flangálni, főleg a fővárosban. Pl.: Mi van akkpr ha elkezdek korzózni a Kossuth téren, oszt körémszerveződik egy illegális tüntetés. Bevisznek a rendőrök. Rám akarják verni a balhét , mert én voltam ott először. Látták a kamerák. Erre behívják a barátnőmet tanúnak, hogy tényleg nem én kezdtem az egészet. OK. Rendben kiengednek, de közben az asszony sírva meséli, hogy meggyalázták. Na mehetünk 300Ft-ért látleletet venni. De mi van ha nem műkszik a vizitdíj automata. Mehetünk másik rendelőbe. Ott működik. Megveszem. De az meg nem a mi körzetünk rendelője. Most má\\\' mindegy. Adok a dokinak zsebbe 5000-et, hogy nézze má\\\' meg. Feljelentem a zsarukat. A vége az, hogy rájönnek a szuperhekusok, hogy nem tiszta a látlelet, mert nem a megfelelő rendelő nem megfelelő orvosa állította ki, ráadásul korrumpálással. Ezért a rendőrség megtévesztése és hamis bizonyítékok miatt bevarrnak. Oszt\\\' kivel találkozok a sitten hát a csőcselékkel akik körémszerveződtek tüntetni. Konklúzió: 1. Megspórólhattam volna a hercehurcát ha bevállalom, hogy én kezdtem a demonstrálást és az asszonynak is egy traumával kevesebb. 2. A fiúk holnap mennek és még 2 évig maradok.
Szóval veszélyes ez a maskarázás!
Mégvalami: Nekem török, német, szlovák őseim biztos voltak, meg amiről még nem tudok. Akkor én ötvözzem ezeket a viseleteket és a végén nyomjak a mellembe egy bazinagy kokárdát?
Várom javaslataitokat!

ezer éve a padon 2007.06.11. 11:55:06

Jaja, hirtelen (márc. 15-én ) az jutott eszembe egy kokárdásról, hogy Fideszes, pillanatok alatt kapcsoltam, de akkor is...

ezer éve a padon 2007.06.11. 12:09:58

Szerintem vicces (és szánalmas), látvány tud lenni, aki a magyarságtudatát emeli ki külső dolgokkal (meg bármilyen belső érzését) főleg Orosházán, egy eleve pitiáner rendezvényen. Például a gimi előtt található fallikus szimbólum előtt feszíteni díszmagyarban nagyon ütős látvány.

Mondjuk a neurózis a rosszindulat az irigység a legnagyobb hungarikum, ezeknek a jegyei meg ott díszelegnek sok ember arcán, eleinte mimikával, később bevésődve az örökkévalóságnak.

Ja meg normálisabb városban egy rendezvényre (színház, koncert), nem kell annyira, a ruhákra figyelni, mint nálunk. A PMK, nem egy olyan hely ahová díszelegve kéne járni rendezvényekre, de sok emberen főleg nőkön, látszik, mikor végig méri a tekintetét a többi nő öltözetén, egyenként, és látszik, hogy leszűri a véleményét. (még akkor is, ha kiemelkedően ingerszegény az élete, egy összetett véleményalkotáshoz). Több embert ismerek, aki a miatt nem szeret itt rendezvényekre járni, mert a kiöltözött kispolgár kinézi és a rossz neki. Én ignorálom, egyre jobban az ilyen ostoba emberi dolgokat, de nem mindenki szokta ezt csinálni. Mondjuk Orosházán nem is, szoktam nagyon sehová járni, de én nem itt tanulok, így könnyebb ez a része.

ezer éve a padon 2007.06.11. 12:11:55

Szerintem vicces (és szánalmas), látvány tud lenni, aki a magyarságtudatát emeli ki külső dolgokkal (meg bármilyen belső érzését ) főleg Orosházán, egy eleve pitiáner rendezvényen, pl. a gimi előtt található fallikus szimbólum előtt főhajtva, nagyon ütős.

Mondjuk a neurózis a rosszindulat az irigység a legnagyobb hungarikum, ezeknek a jegyei meg ott díszelegnek sok ember arcán, eleinte mimikával, később bevésődve az örökkévalóságnak.

Ja meg normálisabb városban egy rendezvényre (színház, koncert), nem kell annyira, a ruhákra figyelni, mint nálunk. A PMK, nem egy olyan hely ahová díszelegve kéne járni rendezvényekre, de sok emberen főleg nőkön, látszik, mikor végig méri a tekintetét a többi nő öltözetén, egyenként, és látszik, hogy leszűri a véleményét. (még akkor is, ha kiemelkedően ingerszegény az élete, egy összetett véleményalkotáshoz). Több embert ismerek, aki a miatt nem szeret itt rendezvényekre járni, mert a kiöltözött kispolgár kinézi és a rossz neki. Én ignorálom, egyre jobban az ilyen ostoba emberi dolgokat, de nem mindenki szokta ezt csinálni. Mondjuk Orosházán nem is, szoktam nagyon sehová járni, de én nem itt tanulok, így könnyebb ez a része.

ezer éve a padon 2007.06.11. 12:13:03

vááááááááááááááááááááááááááá kétszer ment el. itt az armageddddoooon!

Tényleg ki mit szól ahhoz, hogy kb. minden nap van villámlás? Ma hajnalban is volt ami nekem külön érdekes.

hagymácska 2007.06.11. 15:02:03

Bocs nemigazán akarok politika irányába elmenni de ezt tök véletlen találtam ma és ide rímel nem is kicsit:
meg ha jól megnézzük nem is politika..

w.blog.hu/2007/06/11/p96468#more96468

Jani 2007.10.31. 15:51:40

Ezek a ruhák "magyaros" ruhák, egyik-másik nagyon szép is...
Nekem gyerekkoromban sujtással gombolódó télikabátom volt, az államiban vettük, senkinek nem jutott eszébe, hogy "magyarkodó"....
Egyetemistaként az Ecserin vettem az első "igazi" Bocskait, most is van zsinóros mentém, amit "megjelenni" veszek fel.
Lehet, hogy szerencsés vagyok, még nem ért érte szemrehányás.

Akire 2008.01.11. 10:15:55

Az a szánalmas, hogy ebben az országban ilyen láthatóan igényes ruhadarabokat, lemagyarkodóztok. Ciki kimondani, hogy örült jól néznek ki?(Akkor tessék felvenni egy amcsi zászlós hozentroglit!!) Nem a magyarságod ténye miatt nem tudod Te sem és Én sem megvenni ezeket a ruhákat, merthogy az Operabál belépőjére sem tellik.
Nemcsak az osztrákoknak van büszkeségük, menj bármerre a világba, aztán gondolkodj el, le sem kell írni, ki sem kell mondani, de befele öszintén bevalhatod, mindenhol van egészséges nacionalizmus az emberekben, örzik a hagyományaikat csak mi hajtjuk le a fejünket egy halom szégyenérzettel kódolva. Na és persze belénk sújkolva. Én nem lehetek sem bolgár, sem egyéb más származásomra büszke, de engedtessék meg, hogy baromi büszke legyek arra, hogy magyar vagyok, hogy ezért bárki vadbarma engem le szélsőjobbozzon kikérem magamnak, mert, hogy nem vagyok az. Igaz azt rühelném legjobban, hogy lebalosozzanak.

Candy77 2008.07.04. 12:19:00

magyarkodó... és mi van ha valaki "magyarkodó"? MAGYROK vagyunk, és ha magyarként viselkedünk az "ciki" ... bezzeg ha amerika-imádatról lenne szó, akkor mindjárt menő lenne a dolog... ez a baj a magyar néppel, hogy a legtöbbnek ilyen a felfogása! igenis magyarok legyetek magyarok!!!

anya73 2008.07.08. 17:45:49

Üdv mindenkinek :) Nos, én pont az ilyen "magyarkodó" ruhák keresése közben tévedtem ide és nem bírtam megállni, h ne olvassam el a kommenteket! Mélységesen felháborít, vérlázítónak tartom ezeket a "véleményeket"! :@ Nem is nevezném véleménynek...vki itt beszélt irigységről is..hát ez az! Na vajon mennyibe kerülnek azok a divatos öltönyök és kosztümök, amik márkásak, baromi sznob butikokban árulják és a felső tízezer tudja csak megfizetni?! :S És azokat akik veszettdrága divatcuccokban járnak és kilószámra aggatják magukra a drága ékszereket, azokat miért nem szólják meg?! :S Csak azért mert az nem mutatja a hovatartozást, csak azt h van pénz dögivel?! Vagy mert az olyan marha divatos?! És a rockerek, meg a különböző stílusú viseletek?! A kisebbség jellemző öltözéke?! Beleértve a szlovákot, a svábot, stb, nemcsak a romákat! Mennyi féle fajta öltözéket, stílust lehetne sorolni, amit mai napig hordanak nem külföldön, hanem itt hazánkban is! Nem értem miért kéne szégyellni bárkinek is, ha ilyen öltözéket hord alkalmanként?! Ezt aki hivalkodásnak veszi, az szégyellje magát! Pontosan az ilyen "gondolkádású" magyar lakosok miatt tartunk ott, ahol tartunk! Majmolják a divatot, a külföldet, ahelyett h a saját hagyományainkat őriznék és ápolnák! Magyarságtudat, nemzeti érzelmek??? Sajnos kiveszőben :( Nem is érdemes tovább részletezni, vitatkozni, mert az ilyen emberek nem is értik h egyáltalán miről beszélek! Nem azért mert én olyan okos vagyok, hanem azért, mert ez az érzés belülről fakad, a szívből jön...és ha vki ezt nem érzi magában mélyen, az nem is értheti meg sosem! Ez nagyon szomorú, de erre én már régen rájöttem! Még vmi! Még véletlenül se higgye senki sem, h én "gazdag" volnék...de nem ám! Átlagember, átlagcsalág, átlag fizetésből...de az én gyerekeim ismerik a magyar történelmet és garantálom h ápolni fogják a magyar hagyományokat! Az itt látható ruhák gyönyörűek és ha tehetem, vásárolni is fogok belőle, mert ez IGAZI érték...olyan, amit majd a gyerekeim megőriznek utánam! Na ezen el lehet gondolkodni...h mit is őriznek meg majd utánunk az utódok! A férjem különleges alkalmakra Bocskait vesz fel...büszke vagyok rá én is és a gyerekeink is! Ettől még nem vagyok radikális, már bocsánat! Cinikus voltam? :S Neeem! Csak oltári dühös! :@

nod20 2009.06.17. 23:13:46

Nekem van díszmagyarom, nem tudom, mi a gond vele. Pedig papír szerint német vagyok és mindig mosolyt csal az arcomra, mikor le jobboldaloznak.

Bajoroknál a a bajor börkabát mindennapi viselet. Oszrákéknál a tradicionális zako ditto. Persze vannak árnyalatok a mindennapi és az ünnepi viselet között. Ott az angol duffle coat, amit a angol tengerészek hordtak és tettek híressé. És sorolhatnám. Miért nem lehet Magyarországon (de máshol is) magyar viseletet hordani?

Azt megértem, ha valakinek nem tetszik, mert az ízélés, de mi a gond ha nekem tetszik?

dd-68 2009.08.17. 16:06:27

Sziasztok!

Többen hangoztattátok, hogy "magyarkodó", "nacionalista" stb az, aki hovatartozását öltözködésével - is - hangsúlyozza. Miért ne hordhatnánk? Miért kellene szégyellnünk, hogy magyarok vagyunk? Az olasz a cipőjével, a texasi cowbolykalapjával, csizmájával, a bajor a bőrnadrágjával. És mi igenis a díszmagyarral! Hogy férfi vagy nő, egyre megy. De gyönyörű látvány, mikor egy rendezvényen Bocskaiba öltözött férfi oldalán léphet be egy hölgy a terembe. El sem lehetne képzelni egy frankfurti magyar bált ilyen bevonulás nélkül! Vagy a Szent György Lovagrend tagjainak üléseit nemzeti hovatartozástól függetlenül. A német, a svéd, az osztrák.... A Rend tagjai szinte kivétel nélkül Bocskait hordanak, mert lélekben ugyan úgy magyarnak vallják magukat mint mi, akik akár "3 hegyen túl" is élünk! Én és a párom zsinóros mentében állunk nemzeti ünnepeinkkor a Szentkoronás zászló mellett , s hajtunk fejet Himnuszunk alatt. Ezzel nem nacionalista vagyok, ő sem az. Emberek vagyunk, akik hovatartozásunkat büszkén tudatjuk a Világ minden lakójával. Ezzel van valakinek, valakiknek problémájuk???? :-( Szomorú dolog.
Talán eljön majd az az idő, mikor nem kell senkinek szégyellnie, hogy magyar, s nem fogja kinevetni őt szomszéd és idegen azért, mert fel merte venni azt a szép öltönyt/kosztümöt!
Ha meg nem tetszik neki, ne szólja le, fordítsa el a fejét!!!! Lehet, nekem/ nekünk sem tetszik az, amit épp ő vesz magára!!!!

EmpressSissi 2010.02.16. 16:59:35

Én is épp díszmagyar ruha keresése közben bukkantam erre a blogra, és eléggé elszomorodtam, hogy többet cikinek, jobbosnak gondolják a díszmagyar ruhát...
Pár éve a turiban (!) találtam egy magyarosnak kinéző zsinóros kabátot, de nem az, csak nagyon hasonlít rá, atmosphere vagy mi a márkája, én meg hordtam nagy boldogan, mert nagyon tetszik, és a választások idején hallom hogy fennhangon megszólal egy alak, hogy "én igazán nem értem, egyesek miért mutatják ki ilyen nyíltan a politikai nézeteiket" Alig bírtam ki, hogy ne forduljak vissza... egyrészt még csak nem is magyar kabát volt, másrészt, még csak jobboldali sem vagyok, nem érdekel a politika...
Idén barátnőimmel készítünk egy reformkori ruhát, minden tartozékkal, és azt tervezzük, hogy így sétálunk a városban. És NEM azért, mert jobbosok vagyunk, hanem mert így tisztelgünk az ünnep előtt, és szimplán örülünk, hogy magyarok vagyunk és ilyen különleges és szép viseletünk van.

Ha már a pártok ilyen idióták, legalább ti használjátok a fejeteket és gondolkodjatok, ne hagyjátok, hogy kisajátítsák a jobbosok a viseletet, meg a kokárdát... Addig fog ez az egész fajulni amíg tényleg ciki lesz 15-én kitűzni a kokárdát...

koppányvére 2010.07.01. 18:33:42

Érdekes egy bemutatás a részedről és nagyon látszik, hogy egy jelentéktelen ország, lúzerpolgárai közt élsz......mert ez a komment, amit az elején bevezetőnek írtál Ausztriában hazaárulásnak számítana. Persze erről nem tehetsz, de én haddne azonosuljak a felvezetéseddel. A ruhadarabok egy csoda! Aki csinálta csodálatos...nem ismerem a hölgyet, de ennyi megjár!

tundeszasz 2010.08.12. 10:24:22

Nagyon szomorú, hogy a magyar nép így áll hozzá a saját dolgaihoz
Erdélyben felnőve, tudom, mit jelent magyarnak lenni, és tudom, mit jelent kitartani a magyarságod mellett, amikor írtani a karják a magyart nyíltan...
Most kaptam meg a magyar állampolgárságot és az állampolgári esküt magyar Bocskai kosztümben fogom tenni, 1. azért mert magyar vagyok!, 2. azért, mert nagyon elegáns, 3. azért, mert egy ilyen kosztüm bárhol megállja a helyét!
És nincs semmilyen politikai nézetem, de nem értek egyet azzal, hogy a hagyományos magyar ruha csak egyik oldalé lehet.
És jól tenné a legtöbb olyan ember, aki cikizi az ilyen jellegű csinos és jó minőségű ruhát, ha tükörbe nézne, mert időnként meg kell adni a tiszteletet és fel kell öltözni rendesen, amit sajnos Budapest utcáin még nem nagyon láttam...

NRG44 · http://althir.org 2010.10.29. 06:41:37

@tundeszasz: ez a nem magyar nép hozzáállása, hanem a zsidóké, ellenség számukra nem csak a magyar, hanem bármilyen egyéb nemzet kultúrája, mert az tartást ad, ellenállni nekik. Élősködők.
süti beállítások módosítása