Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) darálás (18) daralas (1) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Gyopárosfürdő by night

2008.05.28. 00:46 | [imi] | 28 komment

A szombati naplemente után látogattam meg Gyopárosfürdő környékét pár fotó erejéig. Elsősorban egy weboldalhoz és katalógushoz készültek képek de ha már ott voltam és az eső sem akart már esni, gondoltam két legyet ütök egy csapásra - vártam kicsit és ráirányítottam a gépet az élményfürdő fényeire.
A nádas továbbra is magas és több méter vastag betonfalként őrzi az objektumot az erdei park sétányára kilátogató emberek elől. Ha valaki látni szeretné gyopárost akkor azt a hídról tudja megtenni vagy pedig a betonfal 2-3 résén át, igaz ezt már leírtam itt a blogon vagy nyolcszor. Szóval sajnálom nagyon, hogy az erdő felől (annál a pár résnél is) a belógó nád miatt gyakorlatilag alkalmatlan a fotózásra a fürdő.
A tavaly kirakott padok közül már nincs mind a helyén, valószínűleg elvándorolt valahová kerítésen belül, ami valószínűleg nem a fürdő belső területe.

Na ez itt a hídon túli rész a hídról fotózva, bal oldalt a Tópart Panzió (ennek fényei takarásban vannak) , jobbra pedig a Hotel Flóra és körülötte egyéb nemtudommik:



Szintén a hídról készült a fürdő felé:



Ez is, már toronnyal:



Az pedig ott balra a távolban a fürdő kerítése, a régi átjáró az erdőhöz, amit a legtöbben használtak de aztán gyopi fizetőssé tette... és az erdő:



Itt már jóval sötétebb volt, ilyenkor már nem mutatnak olyan jól a fények:



Ez a kép pedig inkább érdekes mint szép. Jól megfigyelhető a felszálló pára, mivel a levegő rendesen lehűlt. Ez inkább hajnalban szokott lenni, egyszer voltam ott valamelyik nyáron és gyönyörű volt a tó hajnalban, amit egyébként nem igazán lehet elmondani róla.



Szólt a zene a román turistáknak:



És egy utolsó csendélet:



Igazából a fürdő szebb a nyári hajnalokon, főleg ha egy kicsit felhős az ég.
Lehet, hogy lesz még éjszakai fotós bejegyzés mert van tarsolyban sokminden de az már nem gyopi.

Címkék: fotó orosháza holiday

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr94489549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baka 2008.05.28. 10:02:11

Ilyet is lehet??????? Csillagos ötös!

Niterider 2008.05.28. 11:36:18

Milyen utómunkát végeztél a képeken? Nem manipulációra gondolok hanem csak egy rendberakásra amire szükség van a képek publikálásánál?Egyszerűségével az erdörészlet a legjobb.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.28. 11:55:04

Niterider: egy kis levels állítgatás és a leméretezés után szükség van egy kis utóélesítésre + a fehér keret. ennyi. egyébként a színek rendben vannak. manipulálni én sem szeretek. annyi korrekcióra viszont szükség van, hogy rendben legyen a kép és kész.
ez igazából elkerülhetetlen.

Vokálpatrióta 2008.05.28. 12:10:43

Imi!

Elképesztően jók...köszi...

W.W. 2008.05.28. 12:45:11

Képeslapnak is jó lenne bármelyik.....Amilyen képek vannak fent a gyop weboldalán.......simán üti mindet.

Zócsi 2008.05.28. 18:45:23

Zsindex főlapra a posztot, és özönleni fognak a turisták! ;-)

rolcsita 2008.05.28. 19:01:00

Muszáj beleszólnom mert nagyon dicsérnek...
Szerintem még egyszer-kétszer vissza kellene menned, és újból megpróbálnod. Nagyon csúnya beégések láthatóak a képeken, a tág rekesz használata miatt előjöttek az obid színhibái is (pl. első kép bal oldala), a második, a harmadik és negyedik képnél a horizont is mutat egy enyhe dőlést.
Nem tudom volt-e állványod, én mindenképpen használnék. Aránylag szűk rekesszel (f8-f11) - a fények miatt, hosszú záridővel (kb. 5-10 mp) fotóznám a témát.
Bocsi hogy beleszóltam, nem okoskodni akartam, csak a szubjektív véleményemet mondtam el...

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.28. 20:04:35

köszi az észrevételeket!
a válaszok rolcsita:)
a beégések (amik egyébként kiégések) nálam általában a fotó része. és még nagyon sok fotósnál akik az éjszakai képeket szeretik és csinálják. miért színhiba az első képen az ha a bal oldalon erősebb jóval a lenyugvó nap fénye mint a jobb oldalon? :)

a zöld épületes (második kép) pontosan nullát - a tornyos 0,51-et - az erdőrészletes kép 0,53 fokot tér el a tökéletes vízszintestől. ez azthiszem megbocsátható, főleg, hogy abszolút nem szemből vannak fotózva :) és ezáltal nem is kéne, hogy vízszintesek leygenek.

még szép, hogy használnál állványt, ugyanis jelenleg nem létezik az a gép amit kitartasz 10-15 másodpercen keresztül :)

mivel elsősorban nagyon kis ISO-n készültek a képek a zajmentesség miatt, így az aránylag szűk rekeszről azonnal le kell mondani mivel 25-30 másodperc alatt sem gyűlik össze elégséges fény.
az ok: gyenge megvilágítás és a távolság.

"Bocsi hogy beleszóltam, nem okoskodni akartam, csak a szubjektív véleményemet mondtam el..."
senki hozzászólását nem veszem okoskodásnak, szívesen fogadok bármilyen kritikát.

ami még nagyon fontos:
más dolog fotós weboldalra felrakni egy képet ahol szakemberek össztüze alá kerül és más olyan helyre felrakni ahol nem szakmai szemmel nézik hanem csak ránéznek és vagy azt mondják hogy igen ez szép, vagy azt hogy ez egy kalap szar.
ha azt is mondja valaki hogy nem jó akkor sem förmedek rá hogy na akkor ugyan magyarázza meg miért szar és csináljon jobbat.
neki nem tetszik és kész. nem lehet mindenkinek olyan az ízlése mint nekem :)
a fotós weboldalakat már bejártam pár éve, mindenhol csak önelégült beltenyészetet találtam ahol a szűk kemény mag a saját és egymás fotóira élvez el. ezekből már rég nem kérek, inkább felrakom a nekem tetsző fotókat ilyen helyekre.

szóval a lényeg, hogy szeretek kritikát olvasni a saját képeimről (is) de technikai részét felesleges megmagyarázni mert azok úgy készültek ahogy én szerettem volna :)

valahol láttam jó fotóidat csak már nem emlékszem melyik site. fotosokvilaga?

N.Hajni · http://reparetekmogyorohu.blog.hu 2008.05.28. 20:07:04

Én örülnék,ha így tudnék fényképezni!Nekem tetszenek a képek!

rolcsita 2008.05.28. 20:40:51

Igen, a fotosokvilaga-n vagyok aktívan fenn. Hiányolunk onnan többen is... :) Az az egyetlen olyan oldal, ahol megbecsülik az új tagokat is, nem fikáznak, nincs nyalás a régi haveroknak.
Kicsit magyarázkodok akkor én is: nem tetszettek a képek, és nem akartam csak annyit mondani, hogy szerintem nem jók.
A döléses kritikámat visszavonom, egyedül a másodiknál zavaró egy kicsit, de simán be lehet tudni a part ívének. A szük rekesz használhatatlanságával viszont nem értek egyet.
Az állványt csak azért írtam, mert a múltkor, asszem a május 1-i képeidnél olvastam olyat, hogy igen extrém záridőket is kitartasz kézben.
Ha lesz egy kis időm, kimegyek egy este én is Gyopira, és megpróbálom, hogy ne mondhasd hogy csak a szám jár...
Remélem nincs harag, egyszer összejöhetnénk, és elmehetnénk közösen fotózni valahová a környékre! :)

Kimánez 2008.05.28. 21:01:10

Nagyon jó képek. Megkérdezhetném milyen géppel készítetted?

déni 2008.05.29. 09:44:10

Kiállítás? Még mindig nem?

zZzoltan 2008.05.29. 18:12:25

Mutass képeket Rolcsita.Kíváncsivá tettél.

rolcsita 2008.05.29. 18:48:48

zZoltan:
www.fotosokvilaga.hu/talalat.php?felh=6
remélem jó a link. Éppen tegnap sikerült nekem is egy technikailag jó sz@r képet feltennem. Meg is kaptam a magamét.

zZzoltan 2008.05.29. 19:44:25

Egy-két kivételtöl eltekintve semmit nem látok azokban a képekben Rolcsita.Ciki az a sok ötös osztályzat olyan képekre amik súlyosan hibásak mindenféle szempontból. Remélem nem haragszol de nekem semmit mondóak a képek jó része.A virágos képeid a középszerűnél is rosszabbak a középre rakott téma miatt.A ciki ötös mondatot nem a Te képeidre értettem csak szétnéztem az oldalon.

Phil Ivey 2008.05.29. 20:50:25

A nádfalas témával egyetértünk.Tavasszal lehet csak belátni aztán meg nem.Ez belülről esztétikusabbnak tűnhet de íyg kb fele annyian mehetnek ki sétálni mint régebben.Gyopáros amúgysem az orosháziakra hajt hanem a románokra..... ..... .

rolcsita 2008.05.29. 20:52:58

zZoltan: oké, akkor most te jössz: mutasd meg a te képeidet! Hadd tanuljunk, majd belinkelem a fotosokvilagara is.

zZzoltan 2008.05.29. 21:12:00

Annak a közösségnek valahogy nem akarok a részese lenni.Isten őrizzen hogy onnan értékelje valaki.
"mutasd meg a te képeidet! Hadd tanuljunk"
Ki mondta hogy olyan képeket csinálok hogy az példaként szolgáljon?
Nem szoktam felrakni a képeimet fotómegosztó oldalakra.Nem kell jobbakkal rendelkeznie hozzá valakinek hogy véleményt mondjon más munkájáról.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.29. 21:32:46

vitának nincs értelme, az ízlések különböznek. én egy másik oldalon néztem most képeket ahol vagy de nem mentettem el majd rákeresek újra, ott nincs osztályzás ahogy elnéztem. nincs is rá szükség szerintem és amúgy a fotósok világa oldalon tényleg hangosan fel lehet röhögni néha, hogy milyen képek milyen pontokat kapnak bár mostanában nem tudom mi a helyzet ott. ezek az oldalak mondjuk nem lesznek jobbak soha. oda a közösségért jár az ember és kész, azt meg meg kell becsülni ha jó.
jaja igazad van írtam, hogy nagyon hosszú ideig ki lehet tartani a nikont de persze ahhoz azért édes kevés, hogy gyenge fényviszonyok között értékelhető képet lehessen csinálni mint pl gyopi fényei :)
most tervezem egy jobb állvány beszerzését. na meg még ha felsorolnám miknek a beszerzését tervezem... éhen is halnék :)

rolcsita 2008.05.29. 21:36:34

Pedig abból tanulsz, ha mások megmondják a képeidről a véleményüket. Persze el kell tudni viselni a negatív kritikát is, ami nem mindig könnyű.
Oké, ha nem akarsz mutatni képet, akkor hagyjuk. :)

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.29. 21:38:02

szia Déni! én meg még nem is válaszoltam a legutolsó mailodra.
ne haragudj :(
ugyanaz van még mindig... most még az párosul hozzá, hogy nagyon nem érek rá aug közepéig de a napokban válaszolok arra a mailra.

NTH · http://www.fvo.hu 2008.05.29. 22:19:06

zZzoltan
Gyere emeld a szakmai színvalat!
Imi, remélem nem baj, hogy benéztem!

Minden jót!

NTH · http://www.fvo.hu 2008.05.29. 22:19:39

színvonalat, bocs elírtam..

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.29. 23:08:13

hahaha. üdv Hunter, dehogy baj, várható is volt ;o)

tengerentuli 2008.05.30. 02:59:30

Menjetek a sunyiba a szakmai kotekedesekkel. Nekem peldaul szivbemarkolo volt megneznem a kepeket mert amugy nem szerettem soha gyoparost de sok emlek kot altala Oroshazahoz. Nem is magyarok lennenk ha nem kotnenk bele mindenbe pedig itt nincs masrol szo csak arrol hogy a varos egyik gyongyszeme be legyen mutatva errol az oldalarol is.Az en szememnek csodalatosak es nem latok bennuk semmi kivetnivalot.Ilyen kepekbol megneeznek akar 10x ennyit is es es orulok neki hogy ha mashol nem lathatok ilyet akkor legalabb itt megnezzem.Abban is fogadni mernek hogy ha mashol latok ilyen kepeket a szulovarosomrol akkor az csak azert van mert innen el lett lopva.Csodalom hogy vizjel nelkul ki meri meg valaki rakni oket. A linkjet megneztem es meglepodtem hogy milyen egysiku fotokat keszit az a fotos aki itt meg elkezdtedt belemelyedni a technikai reszletekbe [rlocsita] az en velemenyem szerint rem unalmas kepeket keszit olyan szinten mint aki a komponalast meg el sem kezdte tanulni.
zzzZoltan helyeben viszont meg nem tennek meghegyzeseket arra a websitera mert vannak nagyon igenyes fotok is eleg nagy szamban. Tervezem is hogy regiisztraljak.
Nekem Edesapam nagyon sokat fotozott es aki tudja hogy mennyi munka van az ilyen kepek mogott mire publikalva vannak ....... hat en tudom. Ugyhogy arra kerek mindenkit hogy ha ezekbe a blogos kepekbe ha belekot akkor vegye mar figyelembe hogy nem szakmai forumon van es nem azert vannak nekunk kirakva a szep kepek hogy eroskodjunk ki a jobb.Foleg ne ugy akarjuk megmondani a frankot ha egy aranylag silany galeriat tudunk csak felmutatni.
Ilyen minosegben [nem a tomorites minoseg hanem a latvanyvilag] en itt szivesen megneznek minden nap 1-1 kepet Oroshazarol.

rolcsita 2008.05.30. 06:05:58

Kedves tengerentuli!
Neked is csak annyit tudok mondani: gyere, regisztálj, mutass szép képeket. Hisz egymástól tanulunk a legtöbbet.
Azt, hogy miért mondtam el a véleményeket a képekről, már egyszer leírtam, nem fogok tovább magyarázkodni. Belátom, jobban jártam volna ha befogom a nagy pofámat és akkor nem én lennék itt a közellenség. De hidd el sem igazán zavar.
Ja, igen: az én apukám is fotózott, saját ff házi laborja volt...

JLo 2008.05.30. 06:31:08

Gyopáros ár/érték aránya messze nem jó

déni 2008.05.30. 14:27:29

Imi, a válaszra várok türelmesen, de addig úgysem nyugszom, míg nem csinálunk neked egy kiállítást!
süti beállítások módosítása