Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) allat (1) állat (27) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) darálás (18) daralas (1) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Retro fesztivál, első nap

2007.10.27. 17:28 | N.Zoli | 22 komment

Az egykori és mai orosházi zenekarok részvételével. Tegnap elkezdődött a kétnapos Retro Könnyűzenei Fesztivál, a József Attila Általános Iskola tornatermében. Néhány banda az alkalomra állt újra össze.

Sok érdeklő jött el, voltak idősek, gyerekek, komplett családok és jelen volt a városi tévé, a helyi újság és a beol is. Körülbelül fél óra jutott egy bandára. A szervezők gondoskodtak biztonsági emberekről és büféről is.

Este hétkor felkonferálták a Dili dalt és velük kezdődött meg a koncertsorozat. A Dili dal korábban főleg gyerekdalokat játszott, tegnap viszont inkább feldolgozásokat adtak elő.



Közvetlenül utánuk a Helyszíni bírság következett blues-rock számokkal.



Az ő műsoruk után a Délibáb lépett színpadra funk-rock számokkal.



Majd el kellett mennem egy rövid időre, így a közben fellépő bandákról lecsúsztam. Mikor visszaértem éppen a Spectrum Blues Band lépett fel. Ők sokat zenéltek az egykori Tallonban is. Játszottak Radics Bélát, Cream-et és Hendrixet is.



Utánuk a Neander lépett színpadra. Kifinomult rockzenlét, ún. matekmetált játszottak billentyűs kísérettel.



A közönség cserélődött közben, voltak akik hazamentek, emellett egyre többen érkeztek.



Lipinek és Suginak is tetszett a műsor.



Majd a Folkográfia következett. Népzenével kevert rockot játszottak hegedűvel, furulyával és fuvolával színesítve.



Végül az Andante lépett fel Ákos és Bonanza feldolgozásokkal.



Ma este héttől folytatódik a koncertsorozat. Az erre az alkalomra újból összeállt new wawe-et játszó Czári balett indít. Ma már lesznek punkok is, fellép a Kultúrális szemle, a Cultguard, valamint az AK-47 is. Ott leszek.

Címkék: retro koncert amatőr orosháza

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr87209956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagymácska 2007.10.28. 08:31:05

NemÓkám várom a második nap beszámolóját :DDDDDDDD
töpörtő forever :P

PINYÓ 2007.10.28. 11:37:20

Én is nagyon várom a beszámolót a második napról,egyébként nagyon jó kis fesztivál volt,mind a két nap.

qwerty666 2007.11.02. 14:06:02

A "hangtechnikusnak" fingja se volt, mit csinál.

déni 2007.11.02. 17:49:35

Kedves marc84!
Kifejtenéd ezt bővebben is?

pist-ván 2007.11.02. 21:57:02

Kedves Déni! Szerintem meg a hozzászólónak nincs fingja arról amiről most véleményt nyilvánított.

qwerty666 2007.11.03. 11:44:04

Jónéhány zenekar hangzása kritikán aluli volt. Az eltérő stílusok miatt egy profinak is kihívást jelentett volna tökéletesen megoldani, ezt elismerem, de kisebb arccal, és némi szakértelemmel jobb eredményt is ki lehetett volna hozni az adott technikából. A főhősünk egyszerűen nem hallotta, hogy minek-hogy kell szólni. Direkt hátramentem, hátha az ő helyén teljesen mást hall (ami kizárt, de az esélyt megadtam neki), de nem és nem.

kalusnyikov 2007.11.03. 16:11:16

Kedves marc84!

Ha hozzáértés lenne, akkor nem kellene a nagyarc-ság mögé bújni.
Mi vagyunk a hozzá-nem-értés városa.

Feldmann_Tibor 2007.11.03. 22:51:10

marc84:
Végül is igazad van...
Bár, van itt egy-két dolog ami bővebb magyarázatot kíván.
"A hangtechnikusnak finga sem, volt mit csinál"
Szerintem volt, csak rossz "soundal" nem tud mit kezdeni...
Merem ezt "nagy arc."..vagy "nem nagy arc"-al mondani...ugyanis egyes zenekarok zenészeinek jó lenne először a saját motyójából megtanúlni értelmes és hangzásilag "használható" hangszíneket kicsalni...aztán színpadra lépni. Egy rossz "hangalapból" szerinted kierősítve mi születik?
És emellé még párosúl egy rossz teremakusztika...
Egyébként meg természetes, hogy a hangtechnikus a hibás...:)

Feldmann_Tibor 2007.11.03. 23:15:30

Egyébként meg kár ezen vitakozni...Hiszen saját hozzászólásodban montad jól: "Az eltérő stílusok miatt egy profinak is kihívást jelentett volna tökéletesen megoldani"...
Akkor meg minek szitkozódni, mikor az egész rendezvény egy teljesen amatőr világra épűlt...

déni 2007.11.04. 09:25:38

Kedves marc84! Köszönöm, hogy válaszoltál, bár egyetérteni nem igazán tudok veled. A hangszerek erősítsének problémájához nem értek, de ezt Tibi már kifejtette. Azt viszont én is észrevettem, hogy az énekesek megszólalása is nagyon eltérő volt. Bár én ezért legkevésbé a technikát teszem felelőssé. Ha ugyanis az egyik zenekarnál tökéletesen érthető a szöveg, tiszta a dallam, akkor a többinél is ugyanígy kellene szólnia. De sajnos nincs az a legprofibb mikrofon, amely az értehetetlen motyogásból, esetleg ordításból, valamint a szinte fizikai fájdalmat okozóan hamis énekből kiváló minőséget tudjon produkálni.
Az eltérő stílusok mellett eltérő tudás, eltérő színvonal is jellemezte az estét, de egy amatőr fesztiválnál ez teljesen normális. Csak remélni merem, hogy a két estén megjelent szép számú hallgatóság többsége azért jól érezte magát!

qwerty666 2007.11.04. 20:09:51

Nem egy zenekart hallottam az alapjairól igenis jól szólni, és technikus egy alkalommal pl. épp egy ~60000 Ft-os mikrofont alázott le, sorolhatnám tovább is, de felesleges. Ezeket a negatív hozzászólásokat az érintett nagyképű hozzállása váltotta ki, és úgy sejtem nem én voltam az első, és az utolsó sem, akitől ezt hallotta, és nem csak érintett eset kapcsán. Emberileg kellene elgondolkodnia, de ez már legyen az ő problémája.
Mindezt feledve örülök, hogy ismét megrendezésre került a buli, és hogy a tavalyinál nagyobb érdeklődés kísérte. Remélem, jövőre hosszabb koncertekre, és három napos sátrazásra számíthatunk :)

déni 2007.11.04. 21:37:44

Azt nem tudom, hogy az első napról beszélünk, vagy a másodikról, esetleg mindkettőről, és azt sem tudom, konkrétan kiről, mert mindkét nap többen is dolgoztak.
De szerintem ne is ragozzuk tovább (vagy folytassuk "magánban"), az utolsó két mondatod a lényeg.
Jó volt a fellépőknek, jó volt a közönségnek, és ha a Sors, vagy bármilyen más "felsőbb hatalom" is úgy akarja, jövőre ismét lesz Retro!
(És annak külön örülök, hogy eltérő véleményeink ellenére emberi módom tudtunk beszélgetni.)

hagymácska 2007.11.05. 06:56:42

kedves Déni!

ha jól sejtem szervező vagy:) egy dolog nagyon érdekelne..tudom h.nem rajtatok múlik.
DE megépült a csodás kultúrpalota..a palota stábja nyer egy komoly programra pályázaton..ez a program mégis kiszorul a palotából.... csak mert nem profitorientált(ezt hallottam h.talán ezért)? ez a kultúrpalota akkor most kié? tudom kht és a városé. kht= KÖZHASZNÚ Társaság ugye? akkor valóban a köz használja? vagy vmi egészen más a fogalmam erről az egészről??csak a frankót írd, mert az érdekel:) és köszi a retro fesztért sztem kellene az ilyen.. Oh-nak meg kéne becsülnie ezt a sok zenekart.--másunk sincs:P

déni 2007.11.05. 14:15:44

Kedves Hagymácska!
A tavalyi retrót valóban én szerveztem, a pályázatot is én írtam, de az idei szervezéséből - egy sajnálatos körülmény miatt - kimaradtam. (Nem kihagytak!)
Ha a kiszorult rendezvény alatt a retrót érted, akkor egyszerű a válasz: tavaly a koncerteremben volt a buli, ami - nevéből adódóan- koncertre kiváló, értve ezalatt a hangszeres, ill. énekes produkciókat. De ha már erősítéssel megy a dolog, arra nem való a terem, szinte lehetetlen normálisan hangosítani. A színházterem a maga 400 férőhelyével baromi nagy erre, no meg hát az "ülős" koncert azért nem az igazi... Van még két közepes méretű terem a második emeleten, de ott szintén problémás a hangosítás.
A mi társaságunk egyöntetű véleménye az volt, hogy ez a helyszín sokkal jobb, mint a tavalyi. Jobb volt a hangosítás - bár erről vannak ugye eltérő vélemények -, jobban "egy kupacban" volt a társaság - büfé, bagósok.
Hogy a művházban mi miért van úgy, ahogy van, az egy külön történet. S miután a napokban már így is elég sokat írkáltam ide, talán ebbe most nem fognék bele.
Csak egy mondat erről: Tudod a kultúra is olyan, mint a foci: minedki ért hozzá. És legjobban azok kritizálnak bennünket, akik még kívülről is csak ritkán látják a művházat. (Két mondat lett. Bocs.)
Még egy : számomra is nagy öröm, hogy ennyi jó zenekarunk, zenészünk van, és nagy bánatom, hogy nincs már meg az Ifiház, ahol annak idején tudtunk fellépési lehetőséget adni ezeknek a bandáknak év közben többször is.

Feldmann_Tibor 2007.11.05. 15:29:34

marc84:
Attól mert 60ezer egy miki...attól még lehet gyengébb hangú egy énekes. A keverő potméterének meg van egy hossza...Ha nem megy tovább...akkor nincs mit tenni. Ugyanazzal a potméterhosszal a következő énekes kiszakította a hangszórót a hangjával:)...Viszont a hangszeralapoknak meg van egy hangereje...Ha nincs miből már levenni a keverőn...akkor ott sincs mit tenni...
Általában a keverős közli a zenésszel és a zenész a keverőssel, hogy próbáld ezt és próbáld azt...Ebből ennyit kérek...és ebből annyit...Ha csak egyfelé megy a kommunikáció...akkor elég nehézkes a dolog:)...Amelett egy rutinosabb zenész tud alkalmazkodni mind a helyszínhez..mind pedig az Őt kiszolgáló emberhez. Ha van egy rossz beszólás lefelé a pultos felé...vagy vissza a pultostól...akkor abból nem születik jó dolog.
Szeretném erősen jelezni, hogy az alkalmazott hangtechnika Oh-i tulajdon, de mivel mind a tulaja..és azok az emberkék, akik dolgoznak vele fellépők voltak, így külsős munkába volt kiadva a keverés...Más ember kevert az első napon és más a másodikon...(Ezt csak azért mondtam, hogy ne olyan személyt érjen vád, aki a színpadon segítette a gyors átállást )..Így engem speciel nem zavar, hogy mennyire szidod a keverőst....és még hányan teszik ezt...A lényeg: van egy ok..és okozat (ez az emberi része)...meg van egy "tól--eddig"(ez a technikai és az adott körülmények szülte lehetőség)...és kifújt...
De ez azért nem kevés...Ha ebből valami nem kalappól akkor már lehet rossz...

Jó volt a két nap(!!)...Véleményem szerint: (bár most lehet, hogy sokan megköveznek)...Én sokkal "retrósabbra" csinálnám a Retró fesztivált :)..Ami azt jelenti, hogy inkább azokra a zenekarokra építeném a koncertet, akik tényleg csak erre az alkalomra állnak össze...és többre sem, mert nem aktívak napjainkban...

hagymácska 2007.11.05. 20:40:48

Déni! köszi szépen válaszod, értelek:)
apropó Az OÉ-ben a feszt egy képecskét és majdnem 3 sort(képaláírásként) kapott, ezzel szemben a nagyfogyás rémálom 2 hasábocskát is + a szegedi kengurúgyilkosok is szóra érdemesek(helyi érdekű lapban) ezzel semmi baj, na de az arányok..szvsz a retrofeszt Oh. legkomolyabb kultúrális eseménye volt az elmúlt héten..
nahh de nem dohogok csak jelzem:P

déni 2007.11.06. 12:10:27

Egy kép, és három sor... És ez nem egyedi eset. Elkeserítő.

éo 2007.11.06. 13:35:20

Mit írtak vola az OÉ-be? Talán ezt?
"sajnos nincs az a legprofibb mikrofon, amely az értehetetlen motyogásból, esetleg ordításból, valamint a szinte fizikai fájdalmat okozóan hamis énekből kiváló minőséget tudjon produkálni."
Zsűrizni kell, ha ilyenek vannak benne, mert az amatőr nem azzal egyenlő, hogy sz*r.

déni 2007.11.06. 19:21:16

Kedves éo!
Elég sokan leírtuk itt az elmúlt napokban az egész retró fesztivál lényegét, jó és rossz oldalát, hibáit, erényeit. Sajnálom, ha benned csak ennyi maradt meg mindebből.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.11.07. 04:10:19

én mög azt mondom, hogy ez egy nagyon jó rendezvény és mivel én nem voltam, csak mások véleményeit hallgattam meg de azokban meg megbízok ilyen téren és csak jókat hallottam. no de sokadmagammal azon a véleményen vagyunk, hogy itten városunkban a sok-sok zenekar közül 3-4-re mondhatjuk azt, hogy na ez kérem nem a zene megcsúfolása mert itt környékünkön is aki hangszert fog és zenekarba áll az azt hiszi magáról, hogy tud zenélni. olyan ez mint a borozás mostanában. aki iszik az borszakértőnek vallja magát. na és ezekkel a zenészeknek kinevezett emberekkel az a baj, hogy kurvára nem bírják a kritikát. az egyik oka ennek pont az amit már leírtam: beállnak egy bandába és onnan kezdve tényként könyvelik el, hogy TUDNAK.
ja és akkor ezeknek kell hangosítás...
F.T. érti a dolgát de csodát ő sem művelhet. a környéken a legjobb szakembernek ismerem és tökéletesen egyetértek ezzel :
"Véleményem szerint: (bár most lehet, hogy sokan megköveznek)...Én sokkal "retrósabbra" csinálnám a Retró fesztivált :)..Ami azt jelenti, hogy inkább azokra a zenekarokra építeném a koncertet, akik tényleg csak erre az alkalomra állnak össze...és többre sem, mert nem aktívak napjainkban...
"

N.Zoli 2007.11.07. 06:53:25


ÉO
Nem beszélve arról, hogy ilyen évente egyszer van és a legtöbb zenekar, ami játszott itt fellép. Persz egy amatőr föstő bácsi, aki lovakat pingál, az fél oldalt kap, vagy már nem is emlékszem a terjedelemre, ő sem különb, csak egy amatör, de címen borultam: mittomén ki a "föstő". Faszom! Eszembe jutott a Hóvirágünnep, mikor a falu festőjét, íróját, egyszóval a helyi művészt megkéri a boltos, hogy adjon neki egy elrontott képet, a tartozása fejében. Erre az betorzul:

"Én kérem ákádémiát végzett művész vagyok, nekem nincsenek elrontott képeim, én vagy mögföstöm, vagy nem föstöm mög. Én kérem olyan ABC-s könyvet írtam írtam amiből a gyerekek már tíz éve tanulnak olvasni, méghogy elrontott kép"

Egy másik alkalommal ismét a "művész" urat kérik fel egy eltört angyalkás dísztányér megragastására, ami pont, az angyalka seggénél tört el, erre:

" Én kérem ákádémiát végzett művész vagyok és nem foglalkozhatom, holmi angyalpopókkal"-és a szokásos szöveg az ABC-s könyvről.

Na ez jutott eszembe a föstőről, aki kap egy nagyobb terjedelmet, egy raklap amatőr zenekar meg egy mini képet, pár sorral. A koncert legalább aktualitás volt, a föstő meg ráért volna egy hetet csúszni. Valamint egy kis kutatómunkával, valamint a föllépőket, szervezőket megkérdezve meg is lehetett volna tudni azt, hogy kikicsida.

éo 2007.11.07. 10:38:45

Azt én se értem, hogy az amatőr festőkről minek írnak annyit (nem csak most).
süti beállítások módosítása