Pontos adatokat nem tudok, hogy hány(száz) millióval került többe az elkerülő út felüljárónának megépítése amiatt, hogy majd a Szentesre sétáló vonat vonalat villamosítsák de most megint úgy néz ki, hogy nem volt rá szükség. Bár gondolom már a felüljáró megépítésének kezdetekor világos volt a szakemberek számára, hogy hamarosan nem lesz
Szentes - Orosháza vonal de az ilyen beruházások teljes költségvetésébe bele van számolva alapból, hogy 5-10%ot zsebekbe kell tömni, hogy mehessen a meló még akkor is ha arra amúgy rohadtul nincs szükség. Láttam eleget az építőipar azon oldalából is ami az irodákon belül folyik.
Az
index szerint újra tervezik a vonal megszüntetését de ez még semmi, mert a
Mezőhegyes - Orosháza és a
Szarvas - Orosháza vonal is benne van ami 1 vonalként működik vagyis 1 vonat járja be mint pl a Szeged - Békéscsabát.
A gazdasági minisztérium még ezen kívül 19 vonal bezárását írta elő a MÁVnak de azok Orosházát közvetlenül nem érintik, igaz a környéken elég durva a leépítés, az index linken meg lehet tekinteni és ezután járni busszal. Vagy lehet bringázni. Egy szép nyári napon percre pontosan egyszerre indultunk és értünk Szentesre az ismerőseimmel csak ők vonattal mentek de nem én voltam a gyors ;o)