Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) darálás (18) daralas (1) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Nekem a Balaton a riviéra

2007.08.14. 19:25 | N.Zoli | 11 komment

Barbarellától kaptam a következő beszámolót:

   „Nekem a Balaton a Riviéra,

    nyaralni ott szeretek a homokon…” 

   


Körülbelül egy hónapja beszéltünk arról, hogy mennyi minden kimaradt az életünkből, mennyi megvalósítatlan álmunk maradt, ami részben a gyávaságunk, részben a röghözkötöttségünk, részben pedig a családi hátterünk (talán anyagi korlátaink) miatt nem valósultak meg soha. Már felnőttünk, nem tizenhat éves fejjel gondolkodunk, ha most lenne rá lehetőségünk, már nem élnénk át úgy azokat a dolgokat, mint akkor tettük volna.

Hátrányos helyzetű gyerekekkel dolgozom Orosháza mellett egy kis településen. Lehetőséget kaptunk rá, hogy tíz gyereket elvigyünk a Balaton mellé táborozni négy napra, két másik kistelepülés gyerekeivel együtt. Igyekeztünk halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket választani, olyanokat, akiknek eddig esélyük sem volt arra, hogy eljussanak nyaralni. Volt köztük, akinek a szülei az osztálykirándulásra sem tudták összerakni a lóvét, inkább gyorsan elpiálták az árát. Volt olyan, aki még nem volt életében Szentesnél messzebb, de az egyikük elmondta, hogy egész hétvégén szedte a bodzát, hogy legyen egy kis költőpénze, meg szendvicse a buszra. Nyilván nem mindegyikük volt ilyen, szerencsére nem. De a Balatont még egyikük sem látta. A legfiatalabb tizenkettő, a legidősebb tizenhat volt.

Nekem kölyökkoromban a Balaton volt a Riviéra, máig emlékszem, hogyan lötyögtem a vízben a Kisherceges úszógumimmal, mert akkor nekem a víz még mély volt. Kamaszkorom legszebb hete volt, amikor tizenhat évesen a barátnőimmel Almádiban nyaraltunk, semmi felnőtt, semmi korlát és miénk volt a világ. (Soha annyi jó stoppom nem volt!)

Avval kezdődött az eszmélésem, hogy milyen szerencsés is vagyok, hogy úgy nőttem fel, ahogy, amikor a fák között felbukkanó Balatont mutatva a gyerekeknek az egyik úgy válaszolt: „Á, az csak fólia!”. De mondhatnám példának azt is, amikor megláttuk az első útszéli játszóteret, amik milliószor felszereltebbek, mint felénk, és a gyerekek a buszablakra tapadtak, hogy: „Búcsú van!”, mert ilyet még csak ott láttak. Persze, ezzel az ismerettel nem születik az ember.

Mint ahogy azzal sem, hogy hogyan tegyünk rendet a szekrényünkben, vagy hogyan együnk késsel-villával. Vagy hogy a fogkrémmel teleköpködött mosdókagylót mossuk ki magunk után, és folytathatnám, de nem ezt akarom kihozni belőle. A mondanivalóm célja az, hogy érezzük magunkat rettenetesen szerencsésnek, hogy ha például nem is nyaraltunk a Balatonnál, de legalább vannak olyan dolgok, amik a társadalom mércéjével mérve alapismereteknek számítanak, mi pedig kapásból rendelkezünk ezekkel.

Azt szerettem volna, ha ennek a tíz gyereknek olyanná tehettem volna ezt a négy napját, mint amilyenné nekem a szüleim tették a gyerekkoromat. Remélem sikerült, hála a támogatóknak. Annyi pénz jött össze, hogy nem csak ingyen volt a kirándulás, de kaptunk minden gyereknek külön zsebpénzt. Nem kell óriási összegekre gondolni, de azért a strandon nem kellett aggódni a cikkcakk nyalóka és a hamburger miatt. Vagy mert az egyik srácnak első nap szétszakadt az egyetlen papucsa, semmi más nyári lábbelije nem volt.

 A négy nap alatt a déli partról áthajóztunk Badacsonyba, voltunk kisvasutazni, és akinek kedve volt, az utazhatott egy vitorláshajón is. Mivel több tíz méteren befelé sem volt mély a tó, így nem kellett paráznom, hogy belefulladnak, nyugodtan labdázhattak, nyomkodták egymást a víz alá és kenték egymást iszappal, vagy homokkal. Nem volt hiszti, balhé, és ami a lényeg, hogy nem igazán kellett fegyelmezni. Nyilván ez személyes vélemény, volt azért olyan, aki nem bírta őket cérnával. Főleg a fiúkat. De őszintén: melyikünk játszott csendben, nyugodtan a parton? Egy jól sikerült hétvégén a baráti társasággal nagyobb hangzavart csinálunk, mint a gyerekek összesen a négy nap alatt.

 Az utolsó este búcsúzásképpen akinek volt kedve, az előadhatott valamit. Láthattunk előadást a Shrekből, volt versmondólány, énekes és sztriptíz is. Később kukoricát főztünk és meggyújtottuk a tábortüzet. Azt vettem észre, hogy ezek a gyerekek nem tudták, mit kell csinálni. Várták, hogy mondjuk meg, mi a feladat. Próbálkoztunk dalokkal, de amíg mi énekeltünk, addig ők is, nélkülünk mintha szégyellték volna folytatni. Kínunkba már történetek és viccek mesélését kezdeményeztük, de ez is elég halott ötlet volt. Őszintén szólva sajnáltam őket. Visszagondolva az én tábortüzeimre, még beugrik a sok késő éjszakába nyúló éneklés (amiben természetesen fel-felbukkant még pár úttörőnóta), illetve az, hogy mi mertünk gyerekek lenni. Valahogy bátrabban vállaltuk, hogy tizenévesen még nevethetünk gyagyaságokon, mertünk bohóckodni, bátrabban mertünk egymáshoz közeledni, barátkozni, vagy éppen szerelmes levelet kapni, írni.

 A gyerekek egy része, akikről írtam, már sajnos tizenkét éves létére sokkal felnőttebb, mint például én. Rendezik a saját dolgaikat, a testvéreikét, vagy éppen olykor a szüleikét. Nem arra szeretném kiélezni a sztorit, hogy milyen az életük, hiszen alapvetően klassz: most kamaszok! Melyikőnk nem élvezte a kamaszkort? Voltak álmaink, amik nem valósultak meg akkor, most pedig már késő? Így talán többre értékeljük, ha most összejön valami. Esetleg majd az utánpótlásnál reménykedhetünk, hogy nekik sikeresebben összejön.

 Addig is éljünk elégedetten, dőljünk hátra és álmodjunk nagyokat!


 

Címkék: gyerek szociálmeló

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr52140039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagymácska 2007.08.14. 20:39:28

Barbarella! köszi a cikket:) szívemből szólt... és ha kicsit hozzájárulhattam a kiránduláshoz, azzal hogy rátaláltam a helyre a neten, akkor már nagyon örülök.
amúgy sztem Te nagyon jó úton jársz..:)

N.Zoli 2007.08.15. 00:16:50

Szerintem nem kell elégedettnek lennünk, telhetetlennek sem, panaszkodni pedig tilos!

hagymácska 2007.08.15. 07:59:52

ja egyébként meg a Balcsi nekem is mindent vitt gyerekkoromban, és a vállalati üdültetésnek meg ilyen-olyan úttörősdinek köszönhetően szinte kivétel nélkül minden nyáron ott hesszeltem:))) ja és tavaly is meg idén is voltam Füreden és mondhatom, hogy még most is szeretem - nagyon is:)

Zócsi · http://www.myspace.com/isotope235u 2007.08.15. 09:55:57

Én 25 évesen nyaraltam először a Balatonnál, akkor most szociálisan deprivált vagyok? ;-) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nehéz volt beutalót szerezni az ottani szoc-üdülőkbe, ezért inkább Pécsett, Sopronban és a Mátrában nyaraltunk. Zánkára meg nem akartam menni, mert az egész úttörősösdi frusztrációval töltött el, remélem ettől még lehetek sikeres ember. Egyébként felfogtam a cikk lényegét, emiatt bizony rossz, hogy vége az átkosnak, akkoriban a prolik is urak lehettek két hétig.

hagymácska 2007.08.15. 14:07:51

na ja Zánka nekem is gáz volt...3 hét kiképzés..mikor anyámék jöttek látogatni bőgtem mint állat h.haza akarok menni, a reggel 7es zászlófelvonás, torna kombinácó igen erős volt:)))) ráadásul mire 8.-os lettem vége lett az úttörősdinek tehát már semmiképp se lehettem csapattitkár csak helyettes. mon dieu! - mit mondjak? hatalmas veszteség volt :PPP
na de mikor Balatonmáriafürdőn nyári tábor volt és éjszakai túra meg miegymás na az izgi volt baromira:)))
a többi évben meg családi móka volt,
na meg pl.úszótanfolyamon kizárt volt hogy megtanuljak úszni, csak a siklás ment, bezzeg a Balcsiban a fater kapásból megtanított! olllan jó volt:))) mindig lila volt a szánk addig voltunk a vízben, ja meg a sok homok a fejemben meg a fürdőruciban ami kidörzsölte a hátsómat.. meg az első Ny-i jégkrémek Cornetto WoWWW meg a sajnos tejfölös, főtt kukori, szénné égett NDK-sok, a nagyi aki nem ismert meg mikor hazajöttünk olyan feketék voltunk, le is cigányozta kapcsiból a családját és komolyan neheztelt hogy hogy nézünk már ki??!
ja meg amíg nem volt kocsi akkor fel Nyugatiba vonattal onnan át metróval - csak én meg Anya mert Fater elvből nem megy a föld alá Ő villamossal - Délibe onnan lezötyögni a Balcsihoz király volt, minden évben mikor megláttam A VIZET fülég ért a szám, ez egyébként ma is így van...a barátaink akikkel idén voltunk nem vigyorogtak, nyilván mert nem értették minek örülök annyira:))) tetszett nekik de más mikor halom emlék fűz a dologhoz....

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.08.15. 14:16:27

na majd jövök én jövő héten balcsis fotókkal! szombaton megyek és csütörtökön jövök Zamárdi, Balatonfüred, Siófok, Tihany :)))

barbarella 2007.08.15. 20:29:01

Amúgy a mai napig nem jut eszembe túl sok táborozós nóta, ezt bepótolnám. Ti miket daloltatok?

N.Zoli 2007.08.15. 20:58:31

A börtön ablakábant és az Ohiot, de jobban szerettünk magnózni.

bcs · http://blog.justhvk.hu 2007.08.15. 21:04:05

Említettek + Hobo (Hajtók dala), sok LGT...
Imi, ha lehet rendelni, én egy német turistás fotót kérek amint lángost majszol.

hagymácska 2007.08.15. 22:50:09

- mindent megteszek hogy én legyek az első....(Hevesi T.)
- Kvantanaméra kvaríra kvantanaméra
- a pomázi országúton...
+ egy csomó énekkaros dal még:)

Vadóc9 2007.08.18. 11:03:07

Sziasztok !
Köszönöm a cikket.örülök,hogy vannak akik tudnak tenni valamit a gyerekekért .Kedves Zócsi !az előző rendszerben is voltak olyan helyzetben gyerekek,akik nem nyaralhattak a Balatonon és máshol sem.Minden korosztályban él a remény,hogy majd a gyerekeinek jobb lessz!
süti beállítások módosítása