Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) daralas (1) darálás (18) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Tüzes hétvége tűzoltók nélkül

2007.06.26. 19:25 | [imi] | 10 komment

Kicsit megszeppenve mentem be a múzeumok éjszakáján az orosházi Szántó Kovács János területi múzeumba az öltözékem miatt mert szombat éjjel - amúgy melóba indulván - a jagermeister-narancssárga pólóban feszítettem, ráadásul az ital logójával de aztán az épületen belül nagy kő esett le a szívemről mert az emeleten szinte mindenhonnan ugyanaz a szín köszönt vissza nekem, mint amúgy az a képeken is látható. Jó hosszú mondat lett. Régen jártam már itt nagyon... kb 15 éve, szóval nem vagyok valami múzeumbogár de azon a kevés négyzetméteren olyan jó dolgokat láttam, hogy kb 1 órán át művelődtem. Az alsó szint nem nagyon kötött le, viszont ott egy játékban is részt lehetett venni. A megszámozott kiállított tárgyaknak kellett kitalálni a nevét vagyis az már ki volt találva... csak a papíron össze kellett húzni a megfelelő számot a megfelelő kiállított darab nevével. Pár dolognál erősen totózni kellett de ezzel legalább töltötte az idejét meg művelődött az ember odabent aki előtte kint az udvarban ivott a házipálinkából. Én nem környékeztem meg de már bánom.
Na szóval a képek nagy része (narancsos) az mind a felső szinten készült ami amúgy állandó kiállítás és a viharsarok népe címet viseli. Olyan régi képeket láttam Orosházáról, hogy muszáj volt nekem is lefotóznom és meglepődtem mennyire nem ismerem a régi várost :( sicc! A képeken csak töredék látható. Ennél sokkal több dolog van ám.













Ez amúgy a főbejárat de most hátul lehetett bemenni. Nappali fotót inkább nem rakok fel a múzeumról. Azt a fentebb belinkelt oldalán meg lehet tekinteni elrettentésképpen. Olyan förtelmes színt kapott a felújításkor, hogy gyalogosan jobb átmenni a másik oldalba vagy elcsapni a fejünket, hogy ne lássuk.



Ez itt a tűzugrást megelőző kis mondóka ami utána nem maradt tett nélkül. A hagyomány szerint ( sajnos minden forrás mást ír le de a lényeg hasonló - ajánlott: www.szentivanej.hu ) az ekkor gyújtott tűzbe áldozati tárgyat kell dobni, aminek a füstje távol tartja a gonoszt és a párosan végrehajtott Szentiván-éji tűzugrás hosszú, boldog kapcsolatot ígér.

A következő összeállításon jól meg lehet figyelni Sándor barátunkat, amint tűzről pattanva ugrál fel s alá. Alig akarta abbahagyni. Egyébként jó volt mert oldalba vágta a show ezen részét egy kis eredeti humorral. Ő 5x látható de ha jól emlékszem 10x ugrott. "Ugráltam már mert nem nagyon akart más" - ezt ma mondta nekem. Az összeállítás másról tanúskodik de lényegtelen ;o)



Update(N.Zoli), júni 27, korahajnal: Ha már tüzes hétvége, akkor ne feldkezzünk meg a tüzesvízről sem, amit ebből az üvegből osztottak, a tartalma: extrabrutál házipálesz

Címkék: fotó esemény kultúra ital orosháza

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr69105771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

N.Zoli 2007.06.26. 21:21:09

Kösz Imi, hogy megcsináltad ezt a bejegyzést. Én már mire odaértem már kész voltam. Körbegyalogoltam a várost két másik rendezvényt érintve és már 6 óra körül elkezdtem pálinkázni. A múzeumnál azt is elfelejtettem, hogy van nálam fotómasina.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2007.06.26. 21:28:29

N.Zoliiiiii, akkor nem is ugortál?

N.Zoli 2007.06.26. 21:38:14

Marisell
tavaly ugrottam először és ezidáig utoljára, de nem itt. Itt volt már akkor is meghírdetve, de egy jól sikerült házibuliban voltunk, ahol az eszünkbe jutott. Ugyanitt voltam az idén is és sajnálom, hogy nem maradhattam, de nem bánom, mert a muzium önként kötelező volt.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.06.26. 22:39:16

akkor szerencse, hogy nem ittál a múzeumnál osztogatott pálinkából mert akkor elvittek volna az ufók ;o)
egyébként meglepett, hog yilyen sok érdeklődő van. most voltam először ilyenen de jövőre sem hagyom ki.

hagymácska 2007.06.27. 08:27:20

sztem ittál Te abból N.Zoli:))))))))) én úgy láttam:) engem meg a Sóshalmi vörös ütött meg. kár hogy a zenekar lekoccolt, pedig még utána lett volna hangulat ropni kicsit---így aztán éjféltől másnap délig aludtam. kész vótam, pedig nem jellemző rám az éjféli lefekvés ilyenkor. még jó hogy hazatekertem:)

N.Zoli 2007.06.27. 09:40:19

Én ittam abból, jól láttad.

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2007.06.27. 10:38:13

jaj ezt a páleszes képet meg el is felejtettem :(
süti beállítások módosítása