Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) daralas (1) darálás (18) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Magyar készítésű ident az MTV TWO-n

2008.06.02. 15:15 | N.Zoli | 9 komment

Ez a poszt már jórégóta lógott a levegőben. Még a kiutazásom előtti beol interjúban lett beharangozva, lassan fél éve. Edit (Illustrator), orosházi szintén. Készített két rövid animációt az MTV-nek, melyekből az egyiket meg is vette a zenei csatorna. A késésnek számos oka volt. Először is el kellett készülniük az identeknek, majd folyamatosan apró finomításokat kellett végezni rajtuk a végső verziókig. Aztán az MTV-re kellett várni, hogy az elkészült 40-50 animációból, mely 16-ot veszik meg. Miután megvették Edit animációját azon agyaltunk, hogy fölrakhatjuk-e a blogba a videót, mivel az már az MTV tulajdonát képezi. Ezért úgy döntöttünk, hogy megvárjuk még adásba kerül és utána publikáljuk. Egyelőre még nincs tudomásom arról, hogy menne az ident. Most elsőízben, így a meg nem vettet publikálom és egy későbbi alkalommal leközlöm a megvettet, Illustrator más kiváló munkáival együtt. Valamint otthonában látogattam meg földimet, hogy a részletekről nyaggassam. Akkor először a videó, aztán alatta az interjú.


Underwater


Én nagyjából képben vagyok, hogy hogyan jutottál idáig, s
őt folyamataában is sokat láttam a készítésből, de légyszi mondd el azért.

A University of the Arts London - mint otthon a JATE -, sok főiskolai és egyetemi kampuszt mondhat a magáénak. Én ennek keretében a Central Saint Martins College of Art and Design-ban (CSM) vagyok másodéves, graphic design szakon, amit nem igazán tudom hogy kéne lefordítani, mert "már nem nagyon beszélni madzsar", ugyebár... :), talán "grafikai tervezőnek"? És ezen belül is mozgókép szakágon, ami filmezést és animációt jelent. A tanáraink, ellentétben a többi tanárral a suliban, olyan jó fejek, hogy amikor csak tudnak, élő projekteket adnak fel nekünk. Kapcsolatban állnak a legkülönbözőbb szervezetekkel és cégekkel, így az esetek nagyrészében a munkánknak végül valaki tényleg hasznát veszi - mi így pénzjutalmat kapunk a helyezéssel, és az sem utolsó szempont, hogy diplomaosztó után a portfoliónkban olyan munkák szerepelhetnek majd, amiket bárki láthat a tévében, a buszok oldalán, vagy mondjuk valamilyen sportruházat logójaként. Az MTV már évek óta a CSM másodéves diákjainak az animációit veszi meg. Ebben az évben került sor az én évfolyamomra, és voltam olyan szerencsés, hogy 15 másik mellett az én munkám is bekerült a választottak közé.

Ezt megelőzően milyen munkákat csináltál és milyen fortélyokat tanultál?

Az első évben belekóstoltattak minket mindenbe, illusztráció, fotózás, reklám, amit akarsz, és ezek alapján kellett az év végén dönteni, hogy a 2. évben mire akarunk specializálódni. Én eleve az animáció miatt mentem oda, így nem volt nehéz döntenem, bár sajnáltam, hogy így a többire nem jut idő, mert őszintén szólva minden szakág nagyon érdekes...
Fortélyok? Megtanultunk fotót előhívni a hagyományos módszerrel, sötétszobában (fixiroldat, amit akarsz... :)), animálni rosztrumkamerával, réz- és linómetszetet készíteni, megtanultunk nyomtatni, mint Gutenberg, kis ólombetűkkel, könyvet kötni... Fel sem tudom sorolni mindet.
A második évben persze már szűkült a kör, itt már kamerakezelést gyakorolunk (digitális- és filmkamerát egyaránt), tanulunk a kompozicióról, a fények beállításáról, rengeteg szoftveres ismeretet vernek a fejünkbe, vágunk filmet, hangot, zenét és hangeffekteket, tipográfiát... Bármit, aminek köze van a mozgóképhez. (Sosincs időnk unatkozni! :D)

Az animacióknak milyen szoftverigénye volt és milyen technikákat alkalmaztál?

Az Underwater animáció alapja kézirajz (papír, ceruza), amelyeket aztán nagyfelbontású szkennerrel beszkenneltem és Photoshop CS3-ban finomítottam rajtuk, ezután After Effects CS3-ban készítettem el a további mozgásokat. Szeretem az After Effects-et, bár kétdimenziós képekkel dolgozom, ebben a szoftverben lehet háromdimenziós teret kreálni, különböző kamera és fénybeállításokkal egészen meggyőző térhatást lehet elérni. A Dorka animáció (az itt egyelőre nem publikált) rotoszkópozással készült, melynek a lényege az, hogy egy videót használtam referenciaként és a mozgást Photoshopban animáltam 25 kocka/mp-enként, majd utólag a videót egyszerűen kidobtam alóla és általam készített háttérrel helyettesítettem. Ezt a Photoshop animációt utána szintén After Effects-be importáltam és ott csináltam meg rajta a további korrekciókat.

Honnan merítettél ötleteket, mi inspirált?

A Dorka animációt az unokahugom ihlette, akivel sok időt töltöttem együtt előtte, a karácsonyi szünetben. Az Underwater alapötletét pedig egy osztálytársammal, Zarával dolgoztuk ki, valójában csak abban az egyben voltunk biztosak, hogy valami szürreálisat, meglepőt, szeretnénk prezentálni. Innentől kezdve a hirtelenjött ötleteket szabály nélkül, bátran alkalmazhattam. A kivitelezés mindkét esetben, teljesegészében saját munka.

Mik a következő projektek?

A nyári harmadévben három fő projekt volt. Az első főleg tipográfiai, egy általunk válsztott könyvnek kellett könyvborítót tervezni, majd erre épülve könyv-trailert, mely egészen új kategória, egyelőre még kísérleti stádiumban. Ezenkívül most először alkalmunk nyílt filmet készíteni 16mm-es filmszalagra, ami a digitális technikához képest teljesen új és izgalmas volt számomra. Emellett dolgozom egy újabb rövid animáción, melynek alapja Lewis Carroll egyik verse.

Ezek jólhangzanak, majd a kesőbbiekben még szeretném néhány munkádat a blogban bemutatni. Még egy személyes kérdés a végére: Mikorra várhatom tőled a blog új fejlécét?

Bár az orcámról már régen leégett a bűr, de mostmár bizton ígérhetem, hogy a nyár folyamán sor fog kerülni arra is, amint három óránál többet alhatok naponta.

Amen

 

Címkék: video tv london animáció

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr46499531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hagymácska 2008.06.02. 21:29:09

tecc:) szeretem az olajos halat:DD
ügyes!

választvárom 2008.06.02. 22:40:40

mennyiért vették meg?

Illustrator 2008.06.03. 00:35:01

Hat a suli csippent le belole egy csomot, de gozom nincs mennyit. En £250-ot kapok erte. Nem sok, de nem is gondoltam, hogy diakkent fogok meggazdagodni... :D

N.Hajni · http://reparetekmogyorohu.blog.hu 2008.06.03. 06:21:31

Érdekesek azok a repülő halacskák,halkonzervek!

Spacegirl 2008.06.03. 15:52:57

Ez nagyon ott van!

Illustrator 2008.06.05. 17:06:28

Koszi. :) Kozben megkerdeztem tobbeket, felrakhatom azt is, amit megvettek, ugyhogy majd hetvegen odaadom Nemonak. :)

mk 2008.06.05. 19:37:43

Szerintem is, ha nincs benne az eladasi szerzodesbe, hogy nem rakhatod ki, akkor kirakhatod.
En egy kiadonak dolgozok, es kiraktam a par rajzot a netre, amiket nekik rajzoltam mert azok az en munkaim. Mondjuk mas kiadonak mar nem adom el ugyanazt, de gondolom te se.

N.Zoli 2008.06.05. 23:32:47

Illus!
Nem kell ideadnod, mert mar nalam van. rakom is felfele. nyilvan nem ezt a posztot fogom update-elni, hanem uj posztban, ezt meghivatkozva.

Illustrator 2008.06.06. 00:36:37

Ja, tenyleg, gondoltunk erre... :) Kircsi, akkor pakold, megnezheti mindenki az unokahugomat, Dorkat, aki a legfaszabb kiscsaj a vilagon!!! (Na nem elfogultsagbol mondom, persze... :D)
süti beállítások módosítása