Földiek

Orosháziak itthon és a világban. Orosháziak, akik két okból is földiek -Egyrészt egy városban születtek -Másrészt a Földön élnek. És még sok minden más....

Elérhetőségünk

Friss hozzászólások

  • Szamóca67: A Laky mulatós néven ismert kazetta, Kadlott Karcsitól származik. An... (2022.03.28. 21:50) Jártál-e már Tótkomlóson?
  • krabat: users.atw.hu/g-modell/ferfi1.htm A bal felső "Nándor" sapkára szeret... (2021.11.30. 17:32) Középkorú és idős férfiak sapkaszerkezetei
  • FAQlyás Menyét: Én gyerekként nemcsak szívesen olvastam a képújságot hanem a zenéjét... (2020.02.03. 06:34) Képújság és Betűreklám
  • Erzsébet Alács: A fejnélküli lovas Orosz vesztern filmet keresem (2015.08.25. 01:12) A fejnélküli lovas
  • Mészáros Nándor: Joe Dulce "bagolyköpete" - ami egy méltatlanul elfeledett, kiváló da... (2014.10.10. 20:18) Slágerlisták tévedései
  • Marcellusca: Jó visszaemlékezni erre (is), a gyermekkoromhoz tartozott. Igaz, ebb... (2013.02.12. 11:30) OSN tornaünnepélyek
  • ash (-sly-): Sziasztok! Nemrég bukkantam csak rá erre a filmre (Dirty Mary, Crazy... (2012.10.07. 12:43) Dirty Mary Crazy Larry
  • SzZsoel: Az MZ TS-en pózoló srác a legjobb. :) Istenem, régi szép idők, mikor... (2012.08.30. 22:13) Záróra
  • SpoilerMagazin: @piemdzsi: Helló, ha még érdekel, mi közzétettünk egy Nihil-demót. F... (2012.08.01. 11:21) Az egykori Alternatív Zenei Klub
  • Lunatic ..: Kurva jók, gondolom beszerezni már egyiket sem lehet ... (2012.02.01. 01:29) Korabeli Fanzinek

Érdemes művészek

Ajánló még

Innen figyelnek

Címkék

! (7) abszurdisztán (1) airport (2) ajándék (4) ajánló (101) akt (1) aktfotó (1) ak 47 (6) állat (27) allat (1) álmok (1) amatőr (33) animáció (6) antimulti (4) átverés (1) aukció (1) autó (19) balaton (1) baleset (1) bíróság (1) bloggerkedés (5) boldogság (1) braintree (1) breaking news (12) bringa (5) brüsszel (1) budapest (1) bullshit (16) cirkusz (18) csajok (1) csalás (1) csehszlovák (2) csongrád (2) darálás (18) daralas (1) díjugratás (5) disco (46) divat (1) dubai (1) dvd (5) éjszaka (1) élet (2) életmód (1) életünk (1) élménybeszámolók (1) emlékező (14) én (1) enber (1) érdekes (1) érdekesség (1) erfurt (1) erotika (2) esemény (37) étel (14) évforduló (16) fashion (1) fegyver (1) fejtörő (28) felhívás (1) film (53) fotó (164) fruli (1) frulimata (1) frulint (1) futball (3) geci (1) german (1) giccs (9) glamour (1) global (2) gondolatébresztő (1) google (1) graffiti (8) gyalázat (22) gyerek (3) gyógynövényes (1) gyönyörűségek (68) hajó (4) hasonmás (1) hasselhoff (4) hellókarácsony (7) hobbi (1) holiday (1) hollandia (1) hulladék (12) hülyerendőr (4) humorherold (35) india (3) internet (42) ínyencfalat (29) irodalom (5) ital (41) iwiw (4) jani (1) játék (6) jövő (1) kazahsztán (1) kedvesolvaso (1) kiállítás (11) kisvárosi kispolgár (54) kocert (2) köcsög (1) kommunikáció (1) koncert (48) könyv (13) kormány (6) körös torok (1) korzika (3) kötöttpálya (6) közélet (1) közérdekű (4) közút (5) kult (1) kultúra (65) légy résen (2) licit (1) london (33) made in hungary (57) magyar (1) megmondás (1) megmozdulás (1) mese (3) metál (13) mikulás (1) mindennapok (2) mongólia (1) motor (5) movie (9) natúra (32) ndk (1) nemajánló (29) ny (9) nyár (1) nyavalya (13) nyugdíjas (6) oakland (1) oktatás (2) olimpia (4) orosháza (197) oscar (6) őszinte (1) palacsinta (4) palermo (1) paparazzo (3) petrocelli (2) póker (1) politics (8) potencia (1) punk (2) rádió (4) rap (2) rejtvény (8) reklám (13) repcsi (2) részegdisznó (1) retro (33) riviéra (2) román (1) ruha (9) sport (58) star wars (8) szavazás (3) szexuális (1) sziget (4) szinhaz (1) szlovákia (2) szociálmeló (5) szórakozás (1) tabletták (2) tánc (2) társadalom (1) tattoo (1) tavasz (1) technika (4) temető (8) tengerpart (6) terror (11) tesco (2) tótkomlós (2) tűz (1) tv (54) új-zéland (1) újság (38) új zéland (1) ünnep (20) usa (5) utazás (1) üzlet (1) vadászat (5) vágyfokozók (2) vallás (3) vásárlás (7) vér (3) video (23) vöröskereszt (1) vulgar (1) zene (101)

Nyílt levél: Mire való a pályáztatás?

2007.12.21. 20:21 | N.Zoli | 28 komment

Úgy döntöttem, hogy leközlöm ifj. Raffai János nyílt levelét, mivel a helyi újság nem tette meg. Városunkban is csak úgy félreállítanak embereket a pályázati úton nyert állásukból, majd odaraknak mást, pályázat nélkül, utána, félévvel a vezetőváltás után újból pályázatot írnak ki...

Tisztelt Blog Látogatók!

Elnézésetek kérem, hogy személyes ügyemmel zavarlak benneteket, de talán nem hiábavaló és számotokra is tanulságos lehet a történetem. A lényeg az, hogy kedden bevittem az Önkormányzathoz, az Orosházi Élet szerkesztőségébe az alábbiakban olvasható levelet, majd az ott dolgozó hölgy kezébe adtam. Megkérdeztem, hogy leadnák-e ezt a levelet az ’Olvasói levelek’ rovatában? – Természetesen, hangzott a válasz. Ez azonban mégsem olyan természetes, mert valami oknál fogva nem jelent meg. Most pedig kerestem egy Fórumot, ahol feltehetem a kérdéseimet. Azt gondolom, hogy ami velem történt az nem egyedülálló, kirívó eset. Ebben az országban, városban mással is megtörténhet.
Íme a levelem:

Mire való a Pályáztatás…?

Csodálkozva látom, hogy a múlt heti OÉ számában, pályázatot írtak ki az Orosházi Kistérség Gyermekjóléti Központjának vezetői állására. Csodálkozásom tárgya az, hogy 2007. június 30-án, 17 hónap munkaviszony után a szerződésem, (akkor még Kistérségi Gyermekjóléti Iroda) lejárt, és esélyt sem adtak arra, hogy tovább dolgozhassam, a folyamatban lévő ügyeket, szolgáltatásokat tovább vigyem. Tehát nem pályázhattam a saját állásomra, melyet én magam is pályázati úton nyertem el. Sőt! Az utánam odahelyezett irodavezetőt határozatlan időre nevezték ki, amit informálisan, a munkaszervezet „új” vezetőjétől kellett megtudnom! Szeretném megtudni, hogy most miért írnak ki pályázatot a munkakör betöltésére, mikor ez júniusban még nem volt fontos, s már fél év eltelt a vezetőváltás óta? Továbbá tudják-e, hogy új vezető választása esetén a most regnáló vezető munkaügyi bírósághoz fordulhat, ez pedig sokba kerülhet a Kistérségnek? A pályázatok elbírálásában most részt vesz-e valamilyen szakmai szervezet, vagy a társulás tagjai (a kistérség polgármesterei) döntenek?
Várom válaszukat.

ifj. Raffai János volt irodavezető

Napjainkban nekünk, fiataloknak egyik legfontosabb teendőnk, hogy merjünk kérdezni, azért, hogy ne döntsön semmiféle erő, vezetés a fejünk felett, kiálljunk az igazunkért. Akkor is, ha a az aktuális hatalom ezt nem nézi jó szemmel. Működjön végre az ún. CIVIL KONTROLL!

Címkék: kisvárosi kispolgár orosháza politics szociálmeló

A bejegyzés trackback címe:

https://foldiek.blog.hu/api/trackback/id/tr64271805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NagyEra 2007.12.21. 20:59:29

Tekintettel arra, hogy a levél írója perben áll jelenlegi munkhelyemmel, praktikusan semmit érdemben erre nem válaszolhatok. A blogomon a témával kapcsolatban kaptam kérdés, ott legjobb tudásom és hitem szerint válaszoltam rá, én ennyit tudok hozzátenni. (Ennél a posztnál levő komment-kommunikációban.)
nagyera.freeblog.hu/archives/2007/12/12/CLXIII/

kismukk 2007.12.21. 21:47:25

csak nem a levélírója a felperes?

a blogon olvasott válaszod kevés, és nem kielégítő. mondhatni mellébeszélés. sajnos akik ismerik az ügy hátterét és a politikai mozgatórugókat mást sejtenek. ja és valóban nem egyedülálló és kirívó az eset. sem országosan sem városi szinten.sőt.

DarkFuture 2007.12.21. 21:55:29

Olvastam a blogos választ, mellébeszélés.Nem meglepő ez a tendencia, elég zavaros időket élünk.

midrovertalt 2007.12.21. 21:56:31

Ilyen ez a fránya politika. Ilyen is lesz. De a civil kontroltt témával maximálisan egyet tudok érteni. Én magam is írtam egy Nyílt levelet az Önkormányzathoz. Igaz, én nem másztam be a szerkesztőségbe, hanem elküldtem e-mailban. Összejött. Hogy a lapba való bekerülésnek miféle feltételei vannak, azt nem tudom. Mindenesetre minél több ilyen olvasói levelet kellene összekaparni, véleményeket, egyfajta érdekképviseleti rendszert kiépíteni, hogy - a levél írójától idézve - "ne döntsön semmiféle erő, vezetés a fejünk felett, kiálljunk az igazunkért."

Üdv

Kicsi csillag 2007.12.21. 22:00:59

Hogy mi az újságba kerülés feltétele? Még nem jöttél rá?
Egyszer megkérdeztem az egyetemen a pszichiáter professzoromat, hogy ki az elmebeteg? Rövid gondolkodás után azt mondta, hogy akit az orvos elmebetegnek nyilvánít. Lefordítva: miből lesz újságcikk? Amit Varga Zoltán újságcikké nyilvánít!

N.Zoli 2007.12.21. 22:01:17

Várom a nyílt leveleket civilektől és magánszemélyektől. Itt nyugodtan kinyithatják a szelepet és kiengedhetik a gőzt. Valamint várjuk a reakciókat is.

kismukk 2007.12.21. 22:02:43

Ádám! kérdés h.milyen témában írtál? mert ha nem sértette az aktuális városvezetés érdekeit akkor értem h.betették, de ha rájuk nézve terhelő volt akkor meg vagy nem voltak résen, vagy csoda történt. félreértés ne essék az előző vezetésről sem feltételeztem mást. egyik kutya másik eb.
NAGYERA! ha jól gondolom Te is támogatod a civilkontrollt és azt hogy ne maradjunk csendben, hanem igenis álljunk ki az igazunkért. Ugye most is így gondolod? ez a post nekem erről szól, nem a bizonyítvány magyarázásról.

NagyEra 2007.12.21. 22:04:25

Nem látjuk egyformán, de sztem nem mellébeszélés, amit írtam. Ez a tény. Az intvez szerződését nem hosszabbították meg (hogy miért nem, arról nem írhattam, mert nem tudom, nem voltam még ott, sejtéseim lehetnek, bizonyítékaim nincsnek) a mostani vezető kinevezése pedig úgy történt/történik, ahogy leírtam. Ebben mi a mellébeszélés? De most komolyan.

NagyEra 2007.12.21. 22:06:24

Kedves kismukk!
Olyannyira támogatom a civiliterséget, hogy a levelet a saját blogomra is kitettem. Attól még írhatom, amit. Részemről sztem nincs bizonyítvány-magyarázkodás.

catapult 2007.12.21. 22:12:54

Tizstelt Nagy Era!
utólag megpályáztatni egy állást amin már ott ül az ember az vicces nem? színjátéknak hívják.sztem. ennyire hülyének ne nézzétek már a népet.
egyébiránt nem biztos, hogy neked kell erre válaszolnod hanem azoknak az okos politikusoknak akik így intézik a dolgainkat városunkban.nemdenem?
ill.van még ott több kérés is. pl.hogy szakmai döntés lesz vagy polgármesteres? nem mindegy az se sztem.

kismukk 2007.12.21. 22:15:27

ez szép volt Tőled..igazán.

NagyEra 2007.12.21. 22:19:38

Tartalmilag színjáték, jogilag eljárási hiba orvoslása. Egyébként ne keverjük; az Orosházi Kistérség Többcélú Társulásáról van szó, aminek semmi köze Orosháza városhoz. A kistérség települései adják a társulást, a társulás tanácsában a települések polgármesterei ülnek. Azaz Oh NB-vel egy szavazat a tízből. Csak pontosítás kedvéért, hogy ne keverjük, hogy mikor ki milyen döntést hoz, és az kire van hatással.
A dötési mechanizmus egyébként a jogszabályoknak megfeleően fog zajlani. Most hagy' ne fejből, nem tudom, nem mélyedtem el még benne.
Okos (?) politikus pedig soha nem fog válaszolni, ez sajnos itt népszokás:(

midrovertalt 2007.12.21. 22:33:02

Kismukk! Itt elérhető a nyílt levelem (bocsi srácok az önreklámért:) ):
railadam.blog.hu/2007/11/09/nyilt_level_2007_11_09

Keményen odacsaptam mindkét oldalnak, mégis bekerült. Furcsállottam, bár engem nyilván ismer NB, mivel sokáig Fidelitas-tag voltam...

ifj. Raffai János 2007.12.21. 22:37:11

Köszönöm a blog szerkesztőjének, hogy leközölte a levelemet.
A bevezető sorok a szerkesztő véleményét tükrözik, ahhoz én nem kívánok semmit hozzáfűzni.
Szeretném leszögezni, hogy ezt a levelet figyelemfelkeltőnek és gondolatébresztőnek szántam. Nem gondolom, hogy ettől valami is megváltozna ebben a városban, kistérségben.
De a az igazságérzetem miatt nem tehetem meg, hogy összehúzzam magam és csöndben tűrjem a sorsom.
Üzenem mindenkinek: Elmúltak már azok az idők!
Az pedig hogy kivel állok perben, részemről nem köz, hanem magánügy. Egyébként én nagy tisztelője, és ha lehet ilyet mondani szellemi barátja vagyok Nagy Erának.
Lehet, hogy a közös csónakunkban most nem azonosan evezünk, de a célunk ugyanaz. Részemről ennyi és többet nem kívánok hozzászólni. Mindenki gondolja tovább úgy ahogy gondolja, vagy éppen érzi!
Mindenkinek Kellemes Karácsonyt és Boldogabb Ú Évet Kívánok!
ifj. Raffai János

N.Zoli 2007.12.21. 22:41:42

Gyorsan reagált a beol is
www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=110679

A bevezető tőlem van, én ezt olvastam ki a sorok közül, de nem jelenti azt, hogy ez így is van

NagyEra 2007.12.21. 22:42:25

Köszönöm. Komolyan. Békés szép Karácsonyt kívánok én is.

Egy kis plusz nyilvánosság az OÉ helyett Korbely blogján (korbely.freeblog.hu/archives/2007/12/21/Mire_valo_a/#comments)

és a beol-on:
(www.beol.hu/index.php?apps=cikk&cikk=110679)

N.Zoli 2007.12.21. 23:09:09

Köszi, viszont nektek is.

Misericordia 2007.12.22. 06:51:48

Azt is meg kellene vizsgálni (ezek is csak kérdések), hogy

- a Kistérség autóját miért és milyen minőségben, engedéllyel hajtja éjjel-nappal, ünnepnapon családostól Budai Sándor?
- a gyermekjóléti iroda új vezetője miért nem szól, ha nem ért dolgokhoz (pl. fűtésbeállítás), mert akkor lehetne spórolni?

NagyEra 2007.12.22. 09:09:33

Dec 1-ig elnöki engedéllyel a kistérségben való segélyezési program szervezéséhez (élelmiszer a településeken) , dec 1-től ua a karácsonyi melegétel-osztás szervezéséhez (össz 10 ezer adag a tíz településen) - a családostul kitételre nem tudok válaszolni.
A fűtésbeállításra szintén nem tudok válaszolni.

Vincenzo Coccotti 2007.12.22. 12:26:10

Egyesek azt hiszik nekik minden jár alanyi jogon és prioritásuk van bármi előtt . Pedig tudhatnák, hogy az életben semmit nem adnak ingyen, főleg, ha emberek megsegítésén dolgoznak. Ennek kéne a fő célnak lenni és nem a család furikáztatásának a munka rovására. lehet valahol nagyobb szükség lenne az autóra.

"Kilencszáznyolcannégy óta nem öltem meg senkit"
CIVIL POWER!

power puff girl 2007.12.22. 17:09:37

Én azt nem értem, hogy ha már egyszer az új vezetés lecseréli a saját embereire a régieket, akik SZAKMAILAG, TUDÁSBAN és EMBERILEG is megfelelőek voltak erre a pozícióra, akkor miért nem képes legalább ilyenekkel előállni???
Nem áll szándékomban az új emberek közül senkire ujjal mutogatni, de milyen szakmai múlttal rendelkeznek?? És a korábban ezeket a tisztségeket betöltő emberek? Nem feltétlenül az zavar, hogy lecserélik az embereket, mert sajnos ezt megszokhattuk már, hanem inkább az, hogy ezzel a SZAKMÁT LEHETETLENÍTIK EL!!! (Aki belelát, az tudhatja, hogy nem a pályakezdőkre gondolok)
(és mellékesen az éppen abban dolgozók - még dolgozhatók - munkáját nehezítik meg...)

XYné 2007.12.23. 11:26:33

Most olvastam a BEOL-on a témához ezt a hozzászólást. Érdekes a gondolat, így beillesztem. Többek közt azért, mert én is pályáztam a családgondozói állásra. 21- e volt a pályázatok beadásának a határideje, erre 21-én megkaptam, hogy nem nyertem így beszélgetésre sem kellett mennem. Szerintem ezekre az állásokra már megvoltak az emeberek. Esetleg van még aki így járt?
A komment:
Most akkor nem értem! Volt ugye felvétel a Kistéségi Gyermekjóléti Központba. Úgy emlékszem egy pszichológust 2 családgonozót meg 2 családgondozó asszisztenst kerestek. (szociális végzetteségű vagyok, de ilyen munkakörről még sehol nem hallottam, hogy családgondozó asszisztens, ez valamilyen kreált munkakör?)Akkor most annak a központnak a vezetőjének az állása van kiírva? Nem értem. Akkor nem fordítva kellett volna? Előszür a főnököt aztán a főnök a beosztottakat keresi meg. Atyaúristen. Most a gombhoz keresnek kabátot! Ja! Bocsánat most látom, hogy(P)Orosházáról van szó... Elnézést

NagyEra 2007.12.23. 13:30:59

Ezt már többször kommunikáltam. Hat álláshelyet hirdettünk meg, hat embert vettünk fel. A hirdetés megjelent a szuperinfóban, a beol.on és a város honlapján is. Nyolcvannégy (84) pályázat érkezett a hat álláshelyre, két körös volt, az anyagok alapján az irodavezető és a szakmai vezető hívták be a potenciális jelölteket a második körre, és úgy dőlt el, h kit veszünk fel. Ezek közül egy sem volt lejátszva, ha szabad ezt a rossz szót használnom.
Akit nem hívtak be az anyaga alapján beszélgetésre, még 21-én délután, amikor a beszélgetős kör kiválasztásra került, megkapta a levelét, h sajnos nem nyerte el az állást. A következő két nap folytak az intejúk, majd így választották ki a hat embert. Ha valami tényleg tiszta volt ebben a városban, ez tuti. Lehet megsértődni, farkast kiáltani, de ahol nincs, ott nem kell, mert devalválódik a kiáltás ereje. Talán érthető, hogy nyolcvannégy embert nem tudtunk hat helyre felvenni.

A kommentelőnek pedig üzenem, hogy a szociális végzettség mellé (és nem megbántva persze) ajánlom a 15/1998-as NM rendeletet, amely szaályozza, hogy egy Gyermekjóléti Központban milyen munkaköröknek kell lenni, nos, ott találkozhat a családgondozó asszisztenssel is.

kíváncsi 2008.01.26. 10:39:02

na az OÉ-s poszt kapcsán tévedtem ide, csodálkozva tapasztalom hogy egykori kisvárosomban a helyzet változatlan vagy talán még poshadtabb a levegő, mint valaha(félre értés ne essék ezt nem csak kizárólag ebből a posztból következtettem ki éles logikával:))
Kedves Nagy Era! azért az érdemi kérdésekre nem mindig jött Öntől érdemi válasz
pl: hogy kik döntenek a pályaztról?idézem a levélből:
"A pályázatok elbírálásában most részt vesz-e valamilyen szakmai szervezet, vagy a társulás tagjai (a kistérség polgármesterei) döntenek?"
aztán a powerpuff girl nick alatt írt kommnet is érdekes kérdést feszeget, mégse jött rá válasz...
kíváncsi vagyok, milyen eredménnyel zárult ez a pályáztatásos ügy. hányan pályáztak, kik döntöttek, milyen szakmai alapokon nyugszik a döntés, maradt-e a már ott ülő hölgy vagy lett alkalmasabb ember?
várom megtisztelő válaszát

kíváncsi 2008.01.26. 10:42:31

ja azt meg most látom, hogy kapásból ide írta hogy alevél írója perben áll az őn munkahelyével..na ez azért nem volt vmi korrekt szvsz.

NagyEra 2008.01.26. 13:08:49

Kedves Kíváncsi,

a) azért írtam, mert a1) nem titkos adat a2) mert ezzel igyekeztem megadni a választ arra, hogy miért nem fogok érdemben reagálni rá a3) a levelet a saját blogomra is kitettem, mert a nyilvánosság mindenek előtt való a szememben

b) a kérdésre a jelenlegi helyzetben még annyira sem válaszolok, mint eddig - hivatalos megkeresésre az irodavezető minden bizonnyal válaszol, vagy a tanács elnöke

ami hivatalos és nyilvános, hogy a pályázatról a soron következő tanácsülésen dönt a tanács.

Ha pedig olvas(ol) - mást is (beol, hir6) akkor elég egyértelmű, hogy jelenleg Orosházán és környkén nem a legideálisabbak a körülmények most a nyugodt, csendes, békés egymás mellett élésre.

Részemről ennyit tudok hozzátenni és nem többet.

savanyú a szőlő 2008.01.27. 11:20:45

Itt a csont kiskutyám, rágcsáld csak. A hús az "URAK" asztalára való...
Megvan a leosztás és meg is beszélnek mindent a fejed felett. Nem értem, miért akarsz belekíváncsiskodni, hiszen te csak a pénzed és a lehetőségeid számát adod hozzá. Vagy a név kötelez?

power puff girl 2008.01.27. 14:29:52

Nem tudom, ismeritek e az egér történetét, aki a tejeskannába esett és csak a tejet vajjá köpülve tudott kiszabadulni a fulladás elől. A helyzet nagyon hasonló ma is, csak nem tudom, hány embernek kell "vajjá válna", hogy a város nagyjai ne fulladjanak bele abba, amit főztek.
süti beállítások módosítása